Vandaag voor het eerst Lamsrack op de Grill Bill, met als bijgerecht aardappelspiesen. Eerst de lamsrackjes schoongemaakt en ontdaan van het vlies. De botjes heb ik niet helemaal schoon geschraapt. Daar had ik gewoon geen zin in. Daarna in marinade gezet van sinaasappelzest, sinaasappelsap, rozemarijn, knoflook, zout, peper en olie. Dit een paar uurtjes in de koelkast weggezet. Daarna de aardappelspiesen gemaakt. Daarvoor gebruikte ik geschilde en voorgekookte krielaardappeltjes die ik op een (geweekte) satéprikker gestoken heb. Deze gekruid met kerrie, paprika, uien en knoflookpoeder aangemaakt met een beetje olie. Ook peper en zout toegevoegd. De bedoeling was om het gietijzeren rooster van de Bill goed heet te stoken om mooie grillstrepen te krijgen. Helaas was ik wat te ongeduldig, dus de strepen vielen wat tegen. Daarna de Bill klaargemaakt voor indirecte hitte op 150 graden. Meten is weten, dus de thermometers er in. Daarna wachten tot de kern een temperatuur heeft van 55 graden en dan kleine koteletjes snijden. De aardappels vond ik klaar als het vlees ook klaar was. En dat bleek ook zo te zijn. Heerlijk