BasBQ
Beef en Steak

Lamsburgers met knoflooksauce op turks brood

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.790
19-08-2011005Medium.jpg


350 gram lamsgehakt
1/2 geraspte ui
4 eetl peterselie ( vers of diepvries)
3/4 theel kaneel
1 1/2 theel chilipoeder
zout en peper

19-08-2011001Medium.jpg


19-08-2011002Medium.jpg


De hele handel mengen en er burgers van vormen, bak ze gaar op de WGA
Turks brood opensnijden, beleggen met geroosterde aubergine, burger erop, met knoflooksauce.

Erbij brood met Humus
19-08-2011003Medium.jpg

Jammie.
 
Dat ziet er zeker lekker uit, bedankt voor het recept
 
Is dit ook nog lekker met Rundergehakt?, ben zelf niet niet zo`n liefheber van lamsvlees..
 
Hè wat rot weer Domi! Ziet er heerlijk uit! En goed idee om het op Turks brood te serveren! Lik tzatziki erop, yummie!
 
Ziet er inderdaad erg lekker uit. Ik was al van plan binnenkort zoiets te maken.
Dat chilipoeder, is dat puur chilipoeder of de mengeling met oa komijn?
 
maurice70xx zei:
Is dit ook nog lekker met Rundergehakt?, ben zelf niet niet zo`n liefheber van lamsvlees..

tuurlijk kan het ook met rundgehakt. No problem!
 
Drossie zei:
Dat chilipoeder, is dat puur chilipoeder of de mengeling met oa komijn?

Nee, ik had puur chilipoeder, dus het was wel pittig.
 
Lekker broodje hoor Domi
 
Goed idee,Domi;ga ik ook doen!
Maar...HUMUS??? wat is dat? Ik ken het alleen van in m'n tuin en dat doe ik  e c h t  niet op ons broodje.
(pezo - humus -... de lijst groeit al).
 
Kijk even bij de bijgerechten Willyo, dan maak je de humus gewoon zelf volgende keer ;)

En pezo, is een helemaal door Dominique verzonnen afkorting voor peper en zout ;) Maar ik zal het aanpassen anders schrikt het de niet zo ervaren koks af, die denken dan, dat ga ik niet makem, want ik heb nog nooit van pezo gehoord...
 
noskos zei:
Kijk even bij de bijgerechten Willyo, dan maak je de humus gewoon zelf volgende keer ;)

En pezo, is een helemaal door Dominique verzonnen afkorting voor peper en zout ;) Maar ik zal het aanpassen anders schrikt het de niet zo ervaren koks af, die denken dan, dat ga ik niet makem, want ik heb nog nooit van pezo gehoord...

De term Pezo wordt hier in België ook gebruikt in de restaurantkeuken hoor.
 
Er staat een smiley achter ;)
Maar is net zoiets als EVOO dat regelmatig gebruikt wordt, voor mensen die niet veel recepten maken of in alle termen thuis zijn kan dat een reden zijn om een recept niet te maken omdat ze het niet kennen.
 
willyowinki zei:
Ik vind dat juist heel erg geinig....kebro = kerstbrood
pabro = juist ja,paasbrood,  en ga maar door!
 
Ja hoor, niks zelf verzonnen, ik heb hem ergens opgepikt ;)
 
Drossie zei:
noskos zei:
Kijk even bij de bijgerechten Willyo, dan maak je de humus gewoon zelf volgende keer ;)

En pezo, is een helemaal door Dominique verzonnen afkorting voor peper en zout ;) Maar ik zal het aanpassen anders schrikt het de niet zo ervaren koks af, die denken dan, dat ga ik niet makem, want ik heb nog nooit van pezo gehoord...

De term Pezo wordt hier in België ook gebruikt in de restaurantkeuken hoor.

Dussss, weten we gelijk waar Dominique van orgine vandaan komt :D
 
maurice70xx zei:
Drossie zei:
noskos zei:
Kijk even bij de bijgerechten Willyo, dan maak je de humus gewoon zelf volgende keer ;)

En pezo, is een helemaal door Dominique verzonnen afkorting voor peper en zout ;) Maar ik zal het aanpassen anders schrikt het de niet zo ervaren koks af, die denken dan, dat ga ik niet makem, want ik heb nog nooit van pezo gehoord...

De term Pezo wordt hier in België ook gebruikt in de restaurantkeuken hoor.

Dussss, weten we gelijk waar Dominique van orgine vandaan komt :D

Yep, ik ben 47 jaar geleden geboren in Brussel, dus???? Ik zit er niet mee hoor. Niets om me voor te schamen.En idd de term pezo heb ik opgedaan op een forum waar ook een paar vlaamse Dames zitten.
Zo, nou jij weer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan