BasBQ
Beef en Steak

Lams spareribs try out...

 
 

El Mariachi

Kooltjesharker
Berichten
145
Vandaag ook maar een bezoekje gebracht aan de Islamitische slager. De missie was de prachtige en betaalbare kogelbiefstuk zien te scoren. Naast wat mooie stukken fruit viel mijn oog ook op een lamsschouder en lams spare ribs. Hier weinig liefhebbers van lam dus je begrijpt, niemand echt gelukkig gemaakt... De enorme watermeloen werd wel goed ontvangen trouwens😁
Anyway, de ribs alvast een beetje van wat vet ontdaan, vliesjes verwijderd en de ribben iets ingesneden zodat de snel gemaakte rub (rietsuiker, peper,zout, uienpoeder,knoflookpoeder,paprikapoeder) er goed in kan trekken. Eerst even ingesmeerd met mosterd trouwens. Morgen op de BGE.
Ik ben erg benieuwd naar dit probeersel😜
Morgen weer een update

20200727_161813.jpg


20200727_162600.jpg


20200727_162834.jpg
 
Na zo'n 2,5 uur en drie chunks opgerookt te hebben de ribben ingepakt.
Tussendoor ook wat appelsap in de lekbak gedaan btw. De ribben zien er al goed uit al zeg ik t zelf. In de pakketjes nog wat appelsap en Jack Daniels en nog een uur of twee laten garen....

20200728_152753.jpg


20200728_153004.jpg
 
Nog even afgelakt met wat bbqsaus en een half uurtje terug in het ei. Het resultaat was supermals, echt top.

20200728_171054.jpg


20200728_173910.jpg
 
Mooie reportage, wat vond de rest van de ribben? Btw super locatie om te que-en.
 
Ziet er lekker uit
 
Mooie plek zo aan het water zeg! Ook mooi vlees trouwens :)
 
ziet er heerlijk uit! mooie foto's ook. Zou ze graag hebben geproefd 😊
Ben zelf ook zeer geïnteresseerd in de smaak van lams sparribs dus deze komen hoog op mijn to q lijstje ;)
 
Verplaatst van recepten naar Low&Slow, dit is geen recept maar een L&S reportage.
Zien er overigens wel lekker uit.
 
Mooi recept. Dat moet smullen geweest zijn. Lijkt me ook leuk om eens te proberen.
 
Hmm. Mijn nieuwsgierigheid Is gewekt door deze mooie reportage.
Ziet er geweldig uit.
Komt op mijn lijstje. Dank voor het delen
 
Terug
Bovenaan Onderaan