BasBQ
Beef en Steak

L&S Rosbief met McPeet's Potatoes

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
Vandaag een vrije dag, dus rustig de tijd genomen voor het koken; Langzaam gegaarde rosbief van de WGA en McPeet's potatoes met maplecured bacon&cheese. De Todo lijst mag immers niet te lang worden...

Allereerst de BlackAngus rosbief van peper en zout voorzien en de WGA klaargemaakt voor lage temperatuur.
6 Hete briketjes verdeeld over een aantal koude, met wat rookhout en een takje rozemarijn, temperatuur niet boven de 120gr geweest  :)





Ondertussen de McPeet's potatoes gemaakt, insneden gevuld met maple cured JD bacon en bestrooid met kaas, peper, zout en wat boter



Na 1,5 uur, kern 51gr



Het vlees verplaatst naar de OTP (met de aardappels) en nog even een streepje erop gemaakt:



En weer heerlijk gegeten!



Mc Peet bedankt voor het delen!


 
ziet er heerlijk uit, aardappels zijn ook leuk zo
 
Mooi !!!!  en lekker
Ook mijn WGA eens voor zoiets inzetten.
 
WoW! Dat lust ik ook!
 
Zo Ceriel, die zien er goed uit. Heb je ze eerst voorgekookt?
 
Heerlijk, ik ga ze ook zsm maken! Waar kan ik uren in de week erbij kopen??
 
Ceriel zei:
McPeet zei:
Zo Ceriel, die zien er goed uit. Heb je ze eerst voorgekookt?
Ja, minuut of 8. Daarna koud gespoeld en ingesneden Lekker!
Aha, koud afspoelen. Ga ik zaterdag ook doen. Die van jouw zagen er wel heel erg lekker uit.
 
McPeet zei:
Aha, koud afspoelen. Ga ik zaterdag ook doen. Die van jouw zagen er wel heel erg lekker uit.
Om te voorkomen dat ze doorgaren. Tijdens het koken regelmatig met een prikkertje voelen hoe ver ze zijn. Ik heb er van die vloeibare "boter" op/tussen gedaan om ze niet te droog te laten worden.
 
Ceriel zei:
McPeet zei:
Aha, koud afspoelen. Ga ik zaterdag ook doen. Die van jouw zagen er wel heel erg lekker uit.
Om te voorkomen dat ze doorgaren. Tijdens het koken regelmatig met een prikkertje voelen hoe ver ze zijn. Ik heb er van die vloeibare "boter" op/tussen gedaan om ze niet te droog te laten worden.
Dat heb ik met geklaarde boter gedaan. Ik heb iets tegen "die vloeibare boter". Zit toch een raar smaakje aan.
 
Mooi! En gaaf op de WGA
 
Wat ziet dat er lekker uit zeg. Dat kan zo in zo'n fancy kookblad.

Nou bedankt voor weer iets op de todo-lijst   Zo kom ik er toch nooit doorheen
 
En ja hoor, m'n lijst is weer langer geworden.
Bedankt voor het delen, ziet er yummie uit zeg.
 
Ik zie trouwens weer zo'n klemmetje waarmee de temperatuurmeter vastgehouden wordt. Is zo iets los te verkrijgen?
 
Lekker hoor Ceriel,


Laat ik nou voor zonder mijn eigen uitdaging van Steven hebben staan. Daar kunnen die McPeet's Potatoes wel bij.  B-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan