BasBQ
Beef en Steak

Kumpir, Turks streetfood

 
 
 
 
 

Jet

Gemarineerd
Berichten
1.773
Nog nooit in Turkije geweest, maar er zijn veel Turkse gerechten die echt lekker zijn zoals Kumpir.
Kumpir is een Turks streetfoodgerecht en heeft als hoofdbestanddeel een mega gepofte aardappel.
De aardappels indirect gepoft op 200 graden C. voor 1 uur en 15 minuten en op voorhand ingesmeerd met olijfolie.
De aardappel wordt opengesneden en met boter en geraspte kaas wordt de inhoud tot een soort van puree verwerkt.
Daarna worden er naar keuze verschillende groentes aan toegevoegd en ook vlees,voornamelijk worstjes.
Aftoppen met mayonaise, tomaten ketchup, en sambalsaus (ja echt, geen knoflooksaus, maar dat mag best)
Onze versie bestond uit: kip/kalkoenworstjes, geraspte wortel, doperwten, cherry tomaten, groene olijven, augurk, lenteui, ijsbergsla, gele paprika, rode biet, griekse ingemaakte groene pepers.
Dit was weer echt genieten


DSC_9574.JPG


DSC_9581.JPG


DSC_9583.JPG


DSC_9588.JPG


DSC_9592.JPG


DSC_9593.JPG


DSC_9595.JPG


DSC_9596.JPG


DSC_9600.JPG


DSC_9601.JPG


DSC_9603.JPG


DSC_9606.JPG


DSC_9608.JPG
 
Leuk Jet! Kumpir is erg lekker. Toen ik nog op kantoor zat aten we het wel eens als lunch. Ik wist niet dat het voornamelijk met worst gemaakt werd. Daar werd het voornamelijk verkocht met shoarmavlees (en een halve liter saus 🤪)
 
Mooi gerecht zeg, bravo.

2 keer in Turkije geweest, wij zoeken in het buitenland meestal naar eettentjes die van de normale toeristische route wijken, vaak de echte gerechten uit het land en niet Friet van Piet waar de meeste hollanders dan heen gaan. Moeten we altijd hartelijk om lachen.

In Griekenland een keer een motor gehuurd en het binnenland in gereden, op Kreta, plateau de lasithe, daar lopen de mensen nog met de handkar, met veel handen en voetenwerk gevraagd of we daar lokale gerechten konden eten, mochten bij de mensen aanschuiven, mooiste avond van ons leven gehad, heerlijk.
 
Leuk gerecht bedankt voor het delen ziet er mooi uit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
hee, das leuk zeg. En nog social food ook als je wilt. Iedereen een aardappel als basis geven en vervolgens kan men zelf de toppings toevoegen.
Gezellig met zijn allen aan een tafel.

Dank voor het delen Jet. Dit is een tof gerechtje.
 
Heel smakelijk Jet, Turkije zou ik ook niet direct naar toe gaan met al die toestanden daar maar dit zou best wel eens willen proeven bedankt voor het delen.;)
 
Moet maar eens meer aardappel gaan eten ☺️
 
Ziet er goed uit, nadat je de puree klaar hebt, gaat het dan nog even trug op de Q? Of zet je het geheel met de groente nog een keer op de Q?
 
Leuk Jet! Kumpir is erg lekker. Toen ik nog op kantoor zat aten we het wel eens als lunch. Ik wist niet dat het voornamelijk met worst gemaakt werd. Daar werd het voornamelijk verkocht met shoarmavlees (en een halve liter saus 🤪)

De recepten die ik gelezen heb en bij navraag bij mijn Turkse overbuurman kwam ik overal worstjes tegen, mijn Turkse overbuurman zei ook dat als ze het zelf maken ze altijd kip/kalkoenworstjes gebruiken vandaar ;) maar ik zag ook recepten voorbij komen met shoarma, doner, kipfilet en zelfs tonijn, dus gewoon lekker erop doen wat jezelf lekker vind.
 
Heel smakelijk Jet, Turkije zou ik ook niet direct naar toe gaan met al die toestanden daar maar dit zou best wel eens willen proeven bedankt voor het delen.;)

Nou Hans ik ga niet naar Turkije;) ik krijg al heimwee als ik de Spijkenisserbrug over bent🤪 er bestaat hier in NL een keten die heet KIng Kumpir maar die zit niet in jouw woonplaats, gewoon een keertje zelf experimenteren. De kip/kalkoenworstjes komen bij de poelier vandaan, echt heel lekker, gingen wel per 12 maar hebben nu nog wat over, ik denk dat we zeer binnenkort eens een paar heerlijke hot dogs gaan maken🤔
 
Ziet er goed uit, nadat je de puree klaar hebt, gaat het dan nog even trug op de Q? Of zet je het geheel met de groente nog een keer op de Q?

Als de aardappels goed zijn dan wikkel ik ze in de alufolie om ze nog even warm te houden daarna een voor een de aardappels prakken en mengen met boter en kaas, de aardappels zijn zo heet dat alles gelijk smelt daarna gelijk de topping erop en smullen maar ze hoeven dus niet meer terug op de bbq ;)
 
Dat lust ik ook. Eens kijken of mijn Turks restaurant dat ook heeft.
 
Dat is een leuk gerechtje. En leuk om aan tafel naar eigen smaak te vullen. En die foto's van de druipende kaas :love:
 
Terug
Bovenaan Onderaan