BasBQ
Beef en Steak

Kruidenstrooier gezocht

BlauweVingers zei:
Bedankt voor de tip. Vind ze wel aan de kleine kant, gaat net rub in voor een grote rib. Ik zoek nog even door.  ;)
Dan weet ik niet hoeveel rub jij op die ene rib doet, maar dat lijkt me wat overdreven. Nadeel van deze strooiers is wel dat ze niet altijd even goed afsluiten, waardoor je rub vocht opneemt. En ik vind ze persoonlijk  door de conische vorm wat minder prettig in de hand liggen als je handen nat/vet zijn. ( ja, ik heb ze dus ook). Maar verder zijn ze prima. En het is nou ook niet dat je de hele dag staat te rubben, dus dat dit allemaal onoverkomelijk is, sprak ze streng. 
 
Zo groot zijn ze toch niet? Misschien 2 keer rubben dan. Maar goed, ik zoek toch wel iets waar 300/400 gram ofzo in kan zodat ik een voorraad rub in 1 keer kan maken en zo altijd wat voor handen heb.
 
Misschien wat raar hoor maar ik bewaar mijn rub in een afgesloten trommel en als ik vlees wil rubben, gaat het in een theezeefje die ik rustig boven het vlees leegschud. Altijd een mooie egale laag rub over m'n vlees...
 
De ikea strooier heb ik ook, maar sluit vaak niet zo goed. Het makkelijkste is een busjes met rub te hergebruiken.
tegenwoordig doe ik vaak een jampotje/augurkenpot schoonmaken en uit koken. Je kan dan bijvoorbeeld met een lepel je rub er over strooien.

Alternatief heeft de hanos en/of sligro ook verschillende oplossingen. Heb voor beide een pasje en woon ook in Zwolle ;)
 
Dat is goed om te weten, althans ik vat het op als aanbod... ;)
Mijn pasjes zijn sinds uitschrijving KvK ongeldig... :(
 
BlauweVingers zei:
Dat is goed om te weten, althans ik vat het op als aanbod... ;)
Mijn pasjes zijn sinds uitschrijving KvK ongeldig... :(
Yep, kom er regelmatig. Stuur maar een PM
 

Ludens

Tondelzoeker
Berichten
19
Beetje late reactie, ik weet het. Maar misschien heeft iemand er nog iets aan. Zoek eens op Cambro Strooibus
 
Ikea gaat voortaan door onder de naam Qkea😄
 
Ik heb al een hele tijd deze;

Strooier

Werkt perfect.
 
Ik gebruik een cacao strooier die bedoeld is om cacao over een cappuccino te mikken. Werkt perfect.
Wel ff kijken of het er 1 is met grote gaatjes, anders blijven de grovere kruiden erin zitten.

 
Ik heb ala Pitmaster X zo een klein nutella potje met 2 deksels; een dichte (voor het mengen) en 1 met gaatjes.
 
Ik gebruik een cacao strooier die bedoeld is om cacao over een cappuccino te mikken. Werkt perfect.
Wel ff kijken of het er 1 is met grote gaatjes, anders blijven de grovere kruiden erin zitten.

Heb ik ook, werkt perfect!
 
Ik gebruik een cacao strooier die bedoeld is om cacao over een cappuccino te mikken. Werkt perfect.
Wel ff kijken of het er 1 is met grote gaatjes, anders blijven de grovere kruiden erin zitten.

Een "Van Beekum strooibus"
Ik gebruik ook de oude strooibussen bij van beekum of kruidenbaron vandaan. Maar dat is niet zo'n succes in de afwasmachine :ROFLMAO:
Ik heb die van bol op mijn lijstje gezet, het barbecueaccessoiresbudget van deze maand is al overschreden :D
 
Ik gebruik ook de oude strooibussen bij van beekum of kruidenbaron vandaan. Maar dat is niet zo'n succes in de afwasmachine :ROFLMAO:
Ik heb die van bol op mijn lijstje gezet, het barbecueaccessoiresbudget van deze maand is al overschreden :D
Wat gaat er fout in de vaatwasser? Smelten ze?
 
Mijn vrouw heeft ooit zo een metalen uit de action mee gebracht. En vaatwasbestendig :D
 
Ik heb de Cambro strooibus. Die werkt heel fijn, alleen jammer dat ie van krasplastic is en niet afsluitbaar is. Je moet gokken wat je nodig gaat hebben, en als je teveel gevuld hebt weer terug doen in een voorraadbak/-bus
 
Terug
Bovenaan Onderaan