BasBQ
Beef en Steak

Kruidenstrooier gezocht

Ik ben op zoek naar die simpele kruidenstrooiers. Transparante ronde bus met deksel met strooigaatjes. Het lijkt zo simpel, maar ik kan ze nergens vinden. Al gekeken bij Ikea, Blokker, Xenos, Hema, kookwinkel. Online vind ik ze ook niet, waarschijnlijk omdat ik de juiste naam niet weet. Iemand suggesties?
 
Je bedoelt toch iets anders dan wat ik in de kast heb staan.
had je zo mogen hebben, want ik gebruik hem niet.


 
Die strooiers vond ik idd wel, ook in de winkels. Er zit alleen geen deksel op (waar je de strooigaten mee af kunt sluiten) en dat is wel nodig als ik er bv een rub in wil bewaren. Die laatste link zou kunnen maar is met 100ml te klein en groter is ie er niet. Bedankt voor je moeite!

Zoiets als dit is wat ik zoek:
301EDC5B-AF7D-4B4E-9E1E-6D2E549AFBE9_zpsvi3rer5k.jpg
 
Die kip zooi kopen eruit flikkeren en dan je eigen rub erin?
 
En google eens op parmezaanse kaas strooier

http://bit.ly/UB14vq en bij google zie ik ineens wat ik ook kan doen met mijn cocktailshaker ;)
 
Ik bewaar ook de diverse bussen voor eigen mengsels...
Maar ook een jampot of weckpot is prima om te bewaren, al strooit het niet. :)
 
Kan natuurlijk wel Ivo. Dan maak je gaten in het deksel en trek je folie over de pot voordat je hem dicht doet voor opslag.

Of je bewaard een deksel met gaten.
 
Zelf gebruik ik een losse strooier. Zo kan ik zelf de rub erin doen die ik wil. Zo kan je bijvoorbeeld je gebruik ook bijhouden door x tbsp erin te doen.
 
Bij de betere kookwinkels hebben ze vaak allerhande strooibussen.
 
Ik heb een oud afsluitbaar kruiden strooier schoongemaakt. Deze gebruik ik telkens.

etadybeg.jpg
 
Kom net van de Ikea vandaan.. Daar hebben ze deze:
20140802_160932_20140802_161145_zpsneyssqp4.jpg
 
H?ndig hoor
 
Bedankt voor de tip. Vind ze wel aan de kleine kant, gaat net rub in voor een grote rib. Ik zoek nog even door.  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan