BasBQ
Beef en Steak

Koudgerookte zalmzijdes

Kijk, dat is nuttige info!
Ga de Makro zeker een keer proberen om het zelf te ondervinden, maar de smaak is natuurlijk het allerbelangrijkst. Zeker ook bij koudgerookte zalm want die is in feite rauw en moet dus gewoon de sashimi/sushi kwaliteit hebben voor het beste eindresultaat.
 
Wel of geen rafelige Zalm, het ziet er heerlijk uit, en zo zal het ook wel smaken!

Het is dat ik geen CSG heb.......
 
Ik zal er een deze dagen wel een in elkaar knutselen als ik een keer tijd heb.
 
Piet, Barbecook verkoopt ook een soort van CSG, voor weinig! Rookt trouwens, volgens de beschrijving ook korter. Maar die Barbecook is natuurlijk wel van een mindere kwaliteit, toch
 
Dick, het is niet dat ik geen CSG kan betalen, maar ik denk dat ze zo eenvoudig zelf te maken zijn dat ik er geen een wil kopen.  ;)
 
Ik denk dat als je een beetje handig bent en de juiste spulletjes hebt, dat het dan best te doen is om een eigen CSG te maken. Constructie ziet er niet heel erg complex uit.

Maar zoals gezegd ben ik liever lui dan moe en tijd is ook geld, dus die paar tientjes had ik er wel voor over zeker als dit bij netjes gebruik gewoon jaren mee gaat. En vergeleken met de Q's, al het brandstof en andere toebehoren is het helemaal peanuts  :)
 
Nog niet zo heel lang uit m'n nest vanwege de Superbowl vannacht en als verlate brunch tegelijk maar eens de kans genomen om eindelijk wat beter een stukkie zalm te proeven.

Tja.....wat kan ik er over zeggen. Mijn snijkunsten zijn nog niet helemaal optimaal dus de plakjes kunnen iets dunner, maar in het kort.....MJAMMIE!! Dit is nu de tweede keer dat ik mijn eigen koudgerookte zalm maak en het spul in de winkel komt nog niet eens in de buurt. Zolang het weer wat betreft temperatuur er geschikt voor is, komt er bij mij dus never geen gerookte zalm uit de winkel meer in huis. Wat is dit eigen gerookte zalmpje toch lekker!

20130204_141910.jpg
 
Dat lust ik nu ook best wel!
 
wauw, dat ziet er lekker uit !!!
heb zaterdag bij vuur&rook een CSG gekocht en denk dat dat ik dit maar eens als eerste ga proberen
 
dat ziet er TIP-TOP uit Danbras!!!!
 
Ik gebruik voor het snijden van zalm dit mes. Uiterst dun en flexibel.

http://www.slijperij.nl/webshop/solicut/serie-first-class/detail/255/first-class-zalmmes-32-cm.html

 
dat  is een mooi lang zwaard  :)
 
Kijk...zo'n mes zoek ik dus nog. Met een normaal keukenmes worden je plakken toch minder mooi.

Maar zal tot de volgende rooksessie moeten wachten, want de zalmpjes zijn op een klein stukkie in de vriezer na op :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan