Beste mede Q'ers,
Omdat ik mijn zelf draaiende kippen grill weer eens wilde gebruiken en geen zin had in een kippetje, maar eens iets anders bedacht.
Mijn idee was om shoarma te gaan maken op de manier zoals je bij de shoarma zaak ziet.
En het was er 1 in de Koreaanse marinade!!
Het slachtoffer is een mooi stuk procureur.
Ik heb daar plakken van ongeveer 5 mm van gesneden.
Dit alles in de marinade ( heb voor deze test maar een potje gebruikt :blush: ).
Zelf even een onderplaatje gefabriceerd.
Eerst het plaatje en daarop het gemarineerde vlees. Hier en daar zat er ook nog een speklapje a la minute tussen.
Dit was best wel een lastig klusje. Origineel heb je een recht omhoog staand spit waar de lapjes overheen geprikt worden.
Mijn spit werkt precies andersom zodat ik eerst een stapel moest maken en daarna het spit erdoor moest steken.
De hele boel tijdelijk bij elkaar gehouden door sateh prikkers!!
En dan in de grill.
Het volgende kleine probleempje was dat het spit niet zelf wilde draaien!! en dat is toch raar voor een zelf draaiende kippen grill!!
Hij moet nl kaarsrecht staan en het vlees moet uitgebalanceerd op het spit zitten en das best wel moeilijk!!
Daarom ook even een tijdelijk cheat! B-) (links boven op de foto!!)
Af en toe er iets af snijden.
Al met al een hoop werk maar wel een lekker bordje.
Sorry voor de kwaliteit van de foto's, zijn van de telefoon!!
Thanx for watching en eet smakelijk.
Greetz Marco
Edit ; Hier nog een filmpje
Omdat ik mijn zelf draaiende kippen grill weer eens wilde gebruiken en geen zin had in een kippetje, maar eens iets anders bedacht.
Mijn idee was om shoarma te gaan maken op de manier zoals je bij de shoarma zaak ziet.
En het was er 1 in de Koreaanse marinade!!
Het slachtoffer is een mooi stuk procureur.

Ik heb daar plakken van ongeveer 5 mm van gesneden.

Dit alles in de marinade ( heb voor deze test maar een potje gebruikt :blush: ).

Zelf even een onderplaatje gefabriceerd.

Eerst het plaatje en daarop het gemarineerde vlees. Hier en daar zat er ook nog een speklapje a la minute tussen.

Dit was best wel een lastig klusje. Origineel heb je een recht omhoog staand spit waar de lapjes overheen geprikt worden.
Mijn spit werkt precies andersom zodat ik eerst een stapel moest maken en daarna het spit erdoor moest steken.
De hele boel tijdelijk bij elkaar gehouden door sateh prikkers!!
En dan in de grill.

Het volgende kleine probleempje was dat het spit niet zelf wilde draaien!! en dat is toch raar voor een zelf draaiende kippen grill!!
Hij moet nl kaarsrecht staan en het vlees moet uitgebalanceerd op het spit zitten en das best wel moeilijk!!
Daarom ook even een tijdelijk cheat! B-) (links boven op de foto!!)

Af en toe er iets af snijden.

Al met al een hoop werk maar wel een lekker bordje.

Sorry voor de kwaliteit van de foto's, zijn van de telefoon!!
Thanx for watching en eet smakelijk.
Greetz Marco
Edit ; Hier nog een filmpje