BasBQ
Beef en Steak

Kokosbriketten van de Jumbo

 
 
 

Eddeped

Pitmaster
Berichten
770
Hoi, van de week een zak kokosbriketten bij de Jumbo meegenomen. Zijn er hier ervaringsdeskundigen. Heb ze nog niet gebruikt maar ben benieuwd of het wat is.
 
Hoeveel kilo en wat kost dat??
 
Zijn zakken van 3kg en kosten dacht ik rond de ?4,-
 
??? Maar ik denk dat er sowieso niets boven de flamy's en ecobrasa komt en de prijs is niet eens veel meer.

 
Laatst twee zakken van gehad. Vond ze (tov flammy's) niet geweldig, vrij snel op en veel as en volgens mij ook niet zo heet.
 
uipko zei:
Laatst twee zakken van gehad. Vond ze (tov flammy's) niet geweldig, vrij snel op en veel as en volgens mij ook niet zo heet.
Verwacht er ook niet zo heel veel van
 
Ik heb ze een aantal keer gebruikt nu en ze zijn niet heel verkeerd, ze laten alleen een hoop gele as achter wat wel zonde is.
Qua temperatuur durf ik het niet zeker te zeggen omdat onze smoker nog niet afgedicht is maar hij leek de temperatuur redelijk stabiel te houden voor een 1,5 - 2 uur en daarna was het weer een beetje bijvullen.

Bij gebrek aan beter is het niet verkeerd maar ik heb een hekel aan schoonmaken dus ik haal liever briketten die minder as achter laten. ;)
 
1,5-2 uur op temp is niet geweldig voor kokosbriketten. Als je een beetje degelijke normale briketten hebt halen die ook wel 1-1,5 uur. En ze horen juist nauwelijks as te geven...
 
De kokosbriketten weet ik niet, maar gisteren een zakje normale briketten meegenomen van de Jumbo, maar die vallen me niet mee, wat een rook en wat een stank! Dan kun je beter de briketten van de Lidl hebben....
 
Terug
Bovenaan Onderaan