BasBQ
Beef en Steak

Kloenie's Cold Smoker in the making

 
 

kloenie

Stoker
Berichten
288
Had al wat gelezen over bijvoorbeeld smoked zout en peper.
en beetje gaan inlezen.

Veel DIY cold smoker verhalen gelezen en toen dacht ik, dat moet ik ook wel kunnen.

En dan natuurlijk wel kloenie style...
Dat wil zeggen, met zoveel mogelijk spullen dat je nog hebt liggen er iets van maken.
dus even denken hoe ik het wilde doen, en dan maar is zoeken...

het idee is het zelfde als deze : http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=1035271
Dus opzoek naar de spullen :

Oude GasQ die ik niet meer gebruik kan dienst doen als RookQ : Check
Stuk ijzer waar de rookmot in kan en waar de rook van verplaatst wordt : Check
Luchtpompjes, nee heb ik niet... Collega wel... heeft nog 2 oude liggen dus : Check
Slangetjes voor aan de pompjes, heeft Collega : Check
een manier om de rook in de RookQ te krijgen, oude kabel en een pijpje met knelkoppeling : Check
Rookmot : No Check... dan maar bestellen, 2 dagen later in huis : Check ( thanxs www.vuurenrook.nl )

Zondag is bezig met de RookQ keep you Posted.

bbq9.jpg


bbq11.jpg
 
Ik lees het, maar snap er niets van. Maar dat heb ik vaker, dus laat je daardoor niet van de wijs brengen. Ik vind het wel ENORM stoer, ondanks dat ik het niet snap ;)
 
Ik dacht eerst dat ik een printer zag.....ben zeer benieuwd hoe het allemaal werkt.
 
maussie1982 zei:
Ik dacht eerst dat ik een printer zag.....ben zeer benieuwd hoe het allemaal werkt.
En ik maar denken dat ik alleen was in deze ;)
 
Succes, ben heel benieuwd! Tune mcgyver zit nu dus wel in mn hoofd haha
 
Leuk leuk leuk leuk leuk !! :p
 
Vandaag beginnetje gemaakt aan de kloenie/mcgyver cold smoker.

Als eerst maar is kijken of aquarium pompje genoeg lucht kan verplaatsen....

Dus begonnen om de kabels in de pijp te krijgen.

Als eerst de lucht toevoer en de slang die de rook moet gaan aanvoeren in de pijp gemaakt
bbq16.jpg


de pijp lekker lang gelaten, weet zelf nog niet of die korter moet of dat die zo goed is voor de rook ontwikkeling.
bbq15.jpg


gaatje in de onderkant van de pijp gemaakt en wat rookmot er ingedaan en aangestoken ( koste me wel een paar wimpers maar okey het was aan :D )
na een 20 sec was er al een rook ontwikkeling
bbq17.jpg


na een minute was er toch al wel genoeg rook ontwikkeling en straks wat mee te kunnen doen.
bbq19.jpg


Heb er toen een folie over de bovenkant gedaan om te kijken of er genoeg lucht van de pomp kwam om te kunnen roken.
Er was kwam wel wat lucht uit de ijzeren slang, maar of het genoeg is zal ik een andere keer moeten testen, simpel omdat het al laat werdt en ik niet meer buiten mocht spelen van de vrouw..
 
En dan nog wel buitenspelen met vuur ;)

 
Terug
Bovenaan Onderaan