BasBQ
Beef en Steak

Kleine rub test met een stukje kogelbiefstuk

 
 

maussie1982

Pitmaster
Berichten
519
Aangezien ik laatst bij Martijn wat rubs had gekocht en deze nog niet geproefd had, vandaag maar eens getest op een stukje kogelbiefstuk dat ik nog had liggen. Ik heb de volgende twee rubs uitgeprobeerd, Todd's DIRT en Papa Tony's steak rub. Ik heb zo goed mogelijk proberen te omschrijven wat je kan verwachten van deze rubs.

Todd's DIRT, the original:
Een zeer allround rub met een explosie van verschillende smaken. Zeer kruidig van smaak en een fijne niet overheersende zout taste eraan. Absoluut niet pittig en past uitstekend bij meerdere vlees- en vis gerechten. Ook over de gamba's vond ik hem zeer prettig en passend smaken. Verder lijkt mij deze rub erg goed passen door de cr?me fra?che voor bij een gepofte aardappelen o.i.d.

Papa Tony's steak seasoning:
Een echte rub voor een mooie steak zoals de rub doet vermoeden ;-) . Sterk kruidig van geur maar ook van smaak. Het meest opvallende van deze rub is dat er eerst een kruidige smaak opkomt en vervolgens komt daar nog eens een pittige taste van pepers overheen. Ik zag dat ze ook nog een "shrimp mix" hebben van papa Tony's, die ga ik zeker nog proberen na deze smaaksensatie.

Maar welke rub beviel mij het best bij de kogelbiefstuk? Voor mij de papa tony's rub aangezien ik van wat pit hou. Maar mijn partner heeft liever wat minder pit, dan kies je al snel voor de Todd's DIRT.

image-91.jpg


image-92.jpg


image-93.jpg


image-94.jpg


Voordat mensen gaan roepen dat hij minder lang op de Q had moeten liggen, zwangere vrouwen mogen geen rood vlees ;-)
image-95.jpg


En voor de wijsneuzen onder ons, de Todd's DIRT is al half leef omdat vaders ook eens wilde gaan bbq-en ;-)
 
Mooi stukje vlees. En een leuke beschrijving van de rub's. Het is altijd lastig om door de vele soorten en smaken rub's nog het bos te blijven zien.

 
Ik vind Todds Dirt vooral lekker op aardappeltjes, groenten en kip. De andere rub ken ik ( nog) niet. Leuk wel om zo de verschillen te testen.
 
Bij kip ga ik hem ook zeker eens proberen, daar zou dirt idd ook goed smaken.
 
altijd leuk om op deze manier lekker wat rubs uit te proberen
 
Todd's Dirt vind ik heel mediterraan, ik gebruik hem eigenlijk het meeste op aardappels :D Papa Tony's staat hier nog vers in de kast, ga ik van de week eens proberen.
 
Dan ben ik erg benieuwd wat jouw ervaringen zijn Dennis, maak je er een verslag van voor je site?
 
Maar natuurlijk :D
 
Todd's Dirt wordt hier op alles gebruikt!!
Weer eens een goede tegenhanger van de "Rode" bbq rubs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan