BasBQ
Beef en Steak

kleine procureur naar pulled pork

 
 

Bobby1987

Vuurmaker
Berichten
53
Gezien we in Quarantine zitten (er schijnt één of ander virus rond te zweven) kreeg ik een leuk pakketje van een vriend met een stukje bavette, prucureur 750gram en een plaatje spare rib.
De laatste 2 gingen gister de bbq op en ik dacht ik maak er een leuk verslagje van om te kijken of ik mijn sticker voor PP kan verdienen.

eerst ging deze in de LetzQ Pork Rub en werd deze netjes geïnjecteerd met appelsap.
IMG_0884.jpg


Vervolgens de bbq gestabiliseerd op 115graden en 2 blokjes rookhout toegevoegd.
IMG_0894.PNG


vanaf 73 graden de procureur ingepakt.

IMG_0895.PNG


vanaf 88 graden de Procureur uitgepakt en het sap opgevangen.
vervolgens weer ingepakt in aluminiumfolie en een half uur laten rusten in een koelbox
sap gemengd met wat bbq saus van sweet baby ray.
daarna alles geplukt en van genoten.
IMG_0893.jpg


Een kleine procureur is goed te doen maar je moet hem wel injecteren en op tijd inpakken in butcher paper.
Deze was nog heerlijk juicy in elk geval..
 
Ziet er heerlijk uit en zal zeker gesmaakt hebben.
Flinke rookrand zeg!
 
  • Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
En zo is dat het ziet er erg lekker uit. 😉
 
Laatst bewerkt:
Lekker, zou nu wel een broodje voor de lunch lusten...
 
Mooi resultaat, gefeliciteerd met je knor.
 
Lekker hoor! Hoe lang was je totaal bezig? Ik wil zelf ook een keer PP maken maar liever niet in 1 keer een heel stuk, dat stuk van 750 gram lijkt mij mooi om te proberen
 
Lekker hoor! Hoe lang was je totaal bezig? Ik wil zelf ook een keer PP maken maar liever niet in 1 keer een heel stuk, dat stuk van 750 gram lijkt mij mooi om te proberen
Waarom wil je een kleiner stuk?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Lekker hoor alleen 1 nadeel. Met 750 gram is je pulled pork wel erg snel op 😆.
 
de dochters en vrouw zijn niet zulke grote eters, dus maak ik liever iets wat in 1 keer op gaat
Invriezen in porties is goed te doen en als je toch een paar uur bezig bent zou ik wat groter gaan.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Mooie rand aan je pork gemaakt
En hij telt mee 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan