BasBQ
Beef en Steak

Kleine knor van de Weber. (Eerste keer)

 

Dr. Tim

Sprokkelaar
Berichten
31
Gek genoeg heb ik in de ruim drie jaar dat ik de echte bbq heb ontdekt nog nooit pulled pork gemaakt op m’n keteltje.

Omdat ik het zonde zou vinden om bij een faal direct een groot stuk in de kliko te smijten heb ik een klein stuk procureur gekocht van een kilo.

Gisteravond heb ik ‘m in de Noskos the pulled pork rub gezet. En na een nachtje zag hij er zo uit.

2b1b2964d3e0887ad516deb5880927a5.jpg


Vanmorgen de weber opgestookt met de imitatie slow and sear erin en een paar chunks kersenhout.

00c642bc1d65a448f9ebfb85d4ae48c5.jpg


Ketel bleef de hele tijd keurig tussen de 115 en 125 graden en na een paar uurtjes zat hij in de stall op 67 graden. Dat zag er als volgt uit:

b2122ac821cf3feef9fcac8e68930989.jpg


De geur was heerlijk en ik heb ‘m een strakke jas van aluminiumfolie gegeven.

fc1976a43b38acc3f43aee9935cf2836.jpg


Pas bij 98 graden kerntemperatuur leek hij goed gaar te zijn en zelfs toen voelde ik her en der nog wat weerstand. Ik heb ‘m eraf gehaald en uit laten dampen.

38f9dde34e656440b99215cc3195333a.jpg


Tot etenstijd heeft hij ingepakt in folie en badhanddoeken in de koelbox gelegen. Uiteindelijk was het tijd om te pullen.

Eerst in een bak.

a197677869bcb657194790e7fc03c34c.jpg


Zowaar een rookringetje..

7249ce0374e321997c309bcd01d1f88c.jpg


Uit elkaar trekken en wat bbqsaus erdoor…

8b641266e5d093fc507382bd57f059f9.jpg


Op een zacht broodje met de seaside smokers coleslaw erop. Traybake met groenten erbij.

defb3324654519de141dd1b8ca57f362.jpg


Dat was dus mijn eerste knor. Hij smaakte erg lekker, maar qua malsheid zou het nog net iets beter kunnen denk ik. Wellicht heeft het met ‘t kleine formaat te maken? Tips zijn welkom.

Al met al een lekker dagje pielen met een heerlijke finale.


“BBQ, lekker man”
 
Dit moet ik ook dus ook nog eens proberen, vroeger wel heel varken aan spit gemaakt etc, maar nog nooit puller pork, maar voor de eerste maal ziet dit er denk ik fenomenaal uit. Maar dit was dus ook mijn idee ... 1kg of eventueel een groot stuk in 2, want lijkt me wel veel (hier met 4, vrouw en kids 5 en 8). En zoiets maak je niet de eerste keer als er iemand komt, want dat is alleen extra stress. Zeker zoiets waar je niet exact kan zeggen tegen dan kunnen we eten
 
ziet er goed uit, lekker broodje geworden zo! Dat is vast een mooie sticker waard.
 
Lekker hoor!

Volgende keer gewoon een paar kg maken, wat je over hebt (als je al iets over hebt)
vacumeren en in de vriezen.
Dat is overal lekker bij, weer op een broodje, loaded nachos, op de pizza……
 
Dit moet ik ook dus ook nog eens proberen, vroeger wel heel varken aan spit gemaakt etc, maar nog nooit puller pork, maar voor de eerste maal ziet dit er denk ik fenomenaal uit. Maar dit was dus ook mijn idee ... 1kg of eventueel een groot stuk in 2, want lijkt me wel veel (hier met 4, vrouw en kids 5 en 8). En zoiets maak je niet de eerste keer als er iemand komt, want dat is alleen extra stress. Zeker zoiets waar je niet exact kan zeggen tegen dan kunnen we eten

Niet te druk om maken. Pulled pork is juist een van de makkelijkste dingen op de bbq. Het enigewat je nodig hebt is tijd en geduld. Daarnaast is een groot stuk uiteindelijk makkelijker omdat deze meer vocht vast houdt als een klein stuk.

@ de topic starter, goed gelukt toch!
 
Kijk dat is nog eens een fijne eerste keer. Gefeliciteerd met je knor.
 
Prima resultaat!! volgende keer kan er 3 kilo op.. en wat Zzzjon zegt, wat overs is portioneren en vacumeren en in de vriezer... heerlijk...
en natuurlijk gefeliciteerd met je 🐷
 
ziet er toch erg smakelijk uit hoor. lekker gegeten
en zoals gezegd, beter maak je een groot stuk, dat droogt ook minder snel uit. de restanten kun je prima invriezen en later weer opwarmen.

ook ben ik persoolijk een groot voorstander van injecteren. en inpakken. sinds ik dat doe heb ik geen droge PP meer gehad.
 
Altijd heerlijk!

Na mijn vorige ervaring van 10kg procureur ( 7+kg pulled pork netto na bereiding ) ga ik voortaan alleen meerdere stukken van 2.5kg tegelijkertijd doen.
Ik krijg altijd verzoeken of er 15+ man mee kunnen eten als ze horen dat de porkie er weer op ligt 🤣.
Zoals Zzzjon al zegt maak meer en verdeel het in porties en vries het in. Krijg je 100% geen spijt van.
 
Niet te druk om maken. Pulled pork is juist een van de makkelijkste dingen op de bbq. Het enigewat je nodig hebt is tijd en geduld. Daarnaast is een groot stuk uiteindelijk makkelijker omdat deze meer vocht vast houdt als een klein stuk.

@ de topic starter, goed gelukt toch!

Volgende keer dus een groter stuk.

Ik had nu alleen een kleiner stuk omdat ik het zonde had gevonden als ik 3kg procureur had verpest. Zonde van het vlees en geld.

De restjes weet ik wel raad mee. Ik heb een vacuüm apparaat en het is lekker bij vrijwel alles.

Het kleine beetje dat over is gaat vandaag op de pannenkoek en morgen op een tosti mee naar het werk.


“BBQ, lekker man”
 
Inderdaad groter stuk of veeeeel eerder inpakken.
Ik maak vaak slechts een kilo klaar, een uurtje roken en dan gelijk in DO met saus en al er bij. Tuurlijk kan ik makkelijk een groot stuk maken, maar ik vind dit leuker 😋.
 
Nu het vertrouwen er is , opschalen 💪🏼😄.
Gefeliciteerd met 🐷
 
Ziet er goed uit ,binnen kort ook doe een paar uur erop en dan de rest on de DO met allemaal lekkere dingen zoals kersen en pepers ,bier en dat soort dingen.
 
Heel lekkere start van een nieuw trucje wat je weer kan.
Alle tips zijn hierboven al gegeven, dus ik voeg er niks aan toe ;)

Gefeliciteerd met knorretje!
 
Gefeliciteerd met je knor
 
Terug
Bovenaan Onderaan