BasBQ
Beef en Steak

klaar voor het echte werk (PP) eindelijk 88 gr

Ziet er goed uit! Veel plezier met de rest van je sessie. Het mooie weer is nu wel aangebroken...
 
Niet teveel kijken, gewoon geduld (o ja toch wel voor de foto's) De oplossing met paratrapplu is briljant  ;D ;D
 
maar waarom een paraplu? mag de Q niet nat worden?????
 
Ondertussen zijn we zo'n 7 uurtjes verder en ziet het er zo uit. (interne temp van 72 gr)
Tot nu toe helemaal happy  :)

mg8863.jpg


maar waarom een paraplu? mag de Q niet nat worden??

Het nat worden is niet 1.2.3 een probleem, maar ik doe het eerder om te voorkomen, dat er water direct op het vlees valt door de bovenste gaten.
Het vlees ligt direct onder de bovenste schuif (2 ? 3 cm lager).

In de tussentijd heb ik de BBQ saus van Steve Raichlen gemaakt, en de Cole Slaw van Jamie Oliver.
Eindelijk ff tijd voor mijzelf.

Mac
 
en ik maar denken dat er brand was vanmorgen aan de andere kant van het Spui.
Maar de rook kwam bij jou vandaan daar in Rhoon.
 
Ja idd, dat was ik, en dat zie we straks ook bij jou nieuwe speeltje  :D

Bij deze de Cole Slaw van Jamie Oliver.

Eigen gerookte PeZo (laat je niet in de war brengen door het zout molentje, (molentje hergebruikt))
Oeps platte peterselie vergeten op de foto :-o





mg8842.jpg






Mac
 
Stand van zaken om 17:20 uur (12 uur onderweg, en een kern temp van 81 gr)

Zo ziet ie er inmiddels uit. :)




Mac
 
Mijn vrouw vraagt hier net wanneer we hier weer eens een PP gaan maken  ::) ;D
 
Na een run van 18 uur (op een kleine 10 minuutjes na), is de 88 gr bereikt.

In de aluminium folie, met daaromheen een handdoek gewikkeld, nu nog ff een klein uurtje wachten om vervolgens te gaan pullen (en eten !).
Al met al toch een stuk langer geduurd, als ik dacht. (had om 17:00 uur wel gedacht gereed te zullen zijn, maar boy was i wrong :-D)

Maar, als zeg ik het zelf, er zit een mooie bark op :)



Mac
 
Een hele mooie bark, ik mis nog een foto maar feliciteer je toch met je knorretje.
 
Zo, dat is snel Frits  :)
Er komen nog wel wat meer foto's aan, alleen nog een half uurtje wachten alvorens te pullen.

Thx
 
Terug
Bovenaan Onderaan