BasBQ
Beef en Steak

KJ2 classic vs Masterbuilt met d&c

 
 

Smokie

Vuurmaker
Berichten
67
Dag allen,

Een paar dagen geleden dacht ik zeker te weten wat het ging worden: de KJ2 classic. Na het draadje van de Masterbuilt opengetrokken te hebben wil ik deze nog even voorleggen, gezien het prijsverschil van bijna 1000 euro een flinke is en ik de voordelen moeilijk kan inschatten.

1. Makkelijke deksel geloof ik wel, met low&slow is de Q met name dicht en de vrouw gaat er toch niks mee doen.
2. Onderstel van de MB lijkt beter te zijn
3. Top en vilt blijven dan over, maar hoe veel verschil maakt dat?

Of is er ook nog bezuinigd op andere onderdelen? wellicht heeft iemand toevallig beide die de verschillen uiteen kan zetten? Ook handig voor mensen met hetzelfde dilemma.
 
Misschien de garantie? KJ is uit mij hoofd 25 jaar op de keramische onderdelen (die het fragielst zijn).

De top is heel leuk maar die je kan je volgens mij ook los bestellen.

Het vilt is mooi maar weet niet of het per se beter is.

Heb zelf de classic en super blij mee. Maar als de MB toendertijd er was had ik die misschien wel aangeschaft!

Vergis je ook niet in de extras die krijgt bij de KJ die zijn ook flink aan de prijs als je ze los koopt.

Mogelijk kan je bij een dealer nog wat extra's eruit slepen als voor de KJ classis gaat.



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
Misschien de garantie? KJ is uit mij hoofd 25 jaar op de keramische onderdelen (die het fragielst zijn).

De top is heel leuk maar die je kan je volgens mij ook los bestellen.

Vergis je ook niet in de extras die krijgt bij de KJ die zijn ook flink aan de prijs als je ze los koopt.

Mogelijk kan je bij een dealer nog wat extra's eruit slepen als voor de KJ classis gaat.



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Wat overal gerept wordt is dat de garantie gelijkwaardig is. De topvent is idd ook gewoon er los op te schroeven (bouwmarkt bij mij in de buurt heeft niet opgelet en de topvents omgedraaid bij de MB en de KJ)

Dus de vraag is idd wat de meerprijs verantwoord.

welke extras krijg je bij de KJ wel en bij de Masterbuilt niet?
 
Ik kocht een KJ1 voor 849. Dat is maar 150 euro meer dan de MB. Daarvoor krijg je de aslade en het D&C rek.
 
Ik heb hier een KJ 1 staan voor 750 euro kunnen kopen.
Ben er erg blij mee maar of dat deze bbq nou beter of slechter is als de Masterbuild?
Ik denk dat het een persoonlijke keuze is.
Waarom een BMW kopen als een scoda veel goedkoper is? ook een persoonlijke keuze en afhankelijk van het budget.

Ik denk dat je met beide bbq's heel veel plezier gaat hebben en het uiteindelijk niet echt veel uitmaakt welke je nou koopt.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X704F met Tapatalk
 
Je kunt het divide & conquer systeem los kopen voor 95,- euro.
Het vilt kun je altijd nog vervangen door de glasfiber variant van de Classic, ook 100,-.
Voor de rest heb je gewoon een Kamado Joe alleen in het zwart :)
 
Ik heb 1 maand geleden de MB gekocht en ben er zeer tevreden mee.
Super kamado .
Die nieuwe topvent is een gadget en heeft voor mij geen meerwaarde , vilt of fiberband zal zich nog moeten uitwijzen .
Divide en conquer origineel kamado is 2x duurder dan een universele uitvoering .
Wat idd wel een pluspunt is aan de KJ is het scharnier , dat werkt echt fantastisch.
Zag onlangs bij de bouwmarkt een kamado staan van €700 waar ook het nieuwe fiberband afdichting op zat incl. een divide en conquer systeem.
Echter garantie was maar 1 jaar:unsure:
BTW. veel plezier met je aankoop
 
Terug
Bovenaan Onderaan