BasBQ
Beef en Steak

KJ II topvent probleempje??

 
 
 
 

mcjas

Stoker
Berichten
302
Hoi allen,

Vandaag voor het eerst sinds 2 weken weer eens de KJ aangestoken, en nu bleek dat de topvent een beetje vast zat. Met wat kracht eraf gekregen en nu werkt hij weer zoals het hoort, alleen viel me op dat er wat aan het afbladderen is. Is dit vet en moet ik hem gewoon vaker schoon maken, of is het een reden om KJ klantenservice in te schakelen?? 90% van mijn runs zijn L&S geweest dus ik had niet verwacht dat dit zo er uit zou zien.


topvent.jpg
 
Dat is duidelijk een gevalletje afgebrandde poedercoat.
Heb ik ook gehad. Krijg je gewoon een nieuwe voor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Klopt, een bekend probleem waar ze helemaal niet moeilijk over doen. Ik heb ook een nieuwe gekregen maar hou die gewoon op reserve. De oude kan je dan gewoon de losse coating vanaf schuren want het is aluminium dus dat roest sowieso niet weg.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ik heb er ook al een nieuwe op zitten. Was binnen 4 dagen geleverd zonder gedoe.
MAAK NOOIT DE FOUT HET DING IN DE VAATWASSER TE DOEN!!!!
Ik dacht het even nog schoon te maken maar die lucht kost weken om eruit te krijgen.....:(
 
Als je de oude blijft gebruiken zoals ik doe, maak het dan wel goed schoon met schuurpapier oid omdat er anders bij het verstellen van de schuif schilfers op je vlees kunnen vallen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Ik heb er ook al een nieuwe op zitten. Was binnen 4 dagen geleverd zonder gedoe.
MAAK NOOIT DE FOUT HET DING IN DE VAATWASSER TE DOEN!!!!
Ik dacht het even nog schoon te maken maar die lucht kost weken om eruit te krijgen.....:(
Neem aan de stank in je vaatwasser toch?
Het is sowieso niet aan te raden aluminium in de vaatwasser te doen, vaatwastabletten zijn heel erg basisch en tasten de aluminiumoxide laag aan die het aluminium juist beschermd tegen oxidatie.
 
Ja en ja;)
Wilde hem schoonmaken om in de doos van de nieuwe als backup te houden (geen idee waarom eigenlijk maar zo ben ik:)).
Foutje....
 
Ik heb er ook al een nieuwe op zitten. Was binnen 4 dagen geleverd zonder gedoe.

Vraagje: Je stuurt een klacht met fotovan je topvent naar de importeur en krijg je sneleen nieuwe toegestuurd. Maar als de nieuwe topvent hetzelfde probleem blijkt te hebben, ben je er toch weinig mee opgeschoten ?
 
Vraagje: Je stuurt een klacht met fotovan je topvent naar de importeur en krijg je sneleen nieuwe toegestuurd. Maar als de nieuwe topvent hetzelfde probleem blijkt te hebben, ben je er toch weinig mee opgeschoten ?
Waarom denk je dat de nieuwe hetzelfde probleem zou hebben. Het is een probleem in de productie (Hechting van de poedercoat) en niet een probleem in het ontwerp anders klaagde er wel veel meer KJ gebruikers.
Nu kan het nogmaals voor komen maar dan neem je contact op met KJ en krijg je een nieuwe
 
Waarom denk je dat de nieuwe hetzelfde probleem zou hebben. Het is een probleem in de productie (Hechting van de poedercoat) en niet een probleem in het ontwerp anders klaagde er wel veel meer KJ gebruikers.
Nu kan het nogmaals voor komen maar dan neem je contact op met KJ en krijg je een nieuwe

Oke, dat was me niet duidelijk. Het is een veel voorkomend probleem begrijp ik (zie er tenminste veel klachten over) maar nergens heb ik gelezen dat het nieuw opgestuurde topvent wel klachten vrij is. Alleen " als je er weer last mee krijgt, sturen ze een nieuwe".
Maar mooi dat KJ dit zo oplost.
 
Vraagje: Je stuurt een klacht met fotovan je topvent naar de importeur en krijg je sneleen nieuwe toegestuurd. Maar als de nieuwe topvent hetzelfde probleem blijkt te hebben, ben je er toch weinig mee opgeschoten ?

ja, maar ook. Waarom zou je een nieuwe topvent aanvragen als je de oude toch weer opschuurt, blijft gebruiken en de nieuwe in doos laat zitten?
 
Oke, dat was me niet duidelijk. Het is een veel voorkomend probleem begrijp ik (zie er tenminste veel klachten over) maar nergens heb ik gelezen dat het nieuw opgestuurde topvent wel klachten vrij is. Alleen " als je er weer last mee krijgt, sturen ze een nieuwe".
Maar mooi dat KJ dit zo oplost.
Ik wist niet dat het een bekend issue was, maar schijnbaar speelt het dus al sinds . de introductie van deze kontrol tower.
Geen expert op poedercoating, maar op kamado guru wordt gezegd dat het slecht hecht op aluminium. Ik hoop dat ik er zelf niet tegen aan loop, of dat wanneer het gebeurd ze al een oplossing hebben. Kaal schuren kan, alleen bestaat er bij aluminum wel een kans dat hij vast gaat zitten als er vocht tussen komt. Gewoon vaak gebruiken voorkomt dat.
 
Dat is duidelijk een gevalletje afgebrandde poedercoat.
Heb ik ook gehad. Krijg je gewoon een nieuwe voor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Buxi, jij hebt een nieuwe topvent ontvangen. Heb jij nog problemen met afbladderende coating ondervonden, of zijn de problemen opgelost?
 
De nieuwe vervangers geven het zelfde probleem. Genoeg gebruikers klagen er over, maar niet iedere gebruiker heeft het door of vind het erg.

Met een nieuwe topvent schiet je (vooralsnog) niets op. Het is wachten op een echte oplossing.
 
De nieuwe vervangers geven het zelfde probleem.

Met een nieuwe topvent schiet je (vooralsnog) niets op. Het is wachten op een echte oplossing.

Dat is jammer, de KJ is een uitstekend apparaat. Op dat topvent dingetje na. Ik vraag me af of de KJ3 er ook last van heeft of dat deze topvent wel voldoet.
 
Omdat ik ergens gelezen had dat er in het najaar een oplossing zou komen, ze nu alvast een mailtje gestuurd met de vraag of er al zicht is op een oplossing.

Hi Remco,

I am not sure where you have heard this.

The only news about top vent I can say is that we are trying to solve the issue with our manufacturer.

Nothing else is said.

As long as the issue is happening with the top vent it will be replaced.

I will be happy to replace the top vent for you.

Kind regards,
Henna

Helaas nog geen oplossing, maar krijg wel gelijk weer een vervanger. En dat terwijl ik niet eens een foto heb opgestuurd of gevraagd heb om deze te vervangen.
Sterker nog, de vorige vervanger ligt nog netjes in de doos.

Niet helemaal waar ik op gehoopt had, maar wel goede service.
 
Ik heb een mail gekregen dat de topvent gewoon vervangen gat worden, alleen is hij helaas op dit moment niet op voorraad.
Prima oplossing voor mij, ik wacht wel af tot hij komt, heb nu de afgebladderde troep er af dus kan hem gewoon weer gebruiken, maar doe gewoon de nieuwe erop als hij binnenkomt, en gooi deze wel in de schuur als eventuele reserve.
 
Vandaag mail ontvangen van KJ dat mijn topvent er aan komt, samen met een nieuwe thermometer, want die bleek niet meer te werken (nou is hij niet echt noodzakelijk, want gebruik hem toch alleen maar ter indicatie, maar toch wel fijn)
Las hier en daar meldingen over slechte(re) service van KJ, maar mijn persoonlijke ervaring is dat zij erg goed zijn. Ja, ze vragen om bewijs (foto's, video van een niet werkende thermometer) maar dat vind ik niet meer dan normaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan