BasBQ
Beef en Steak

Kipshoarma aan het spit

 

Coll

Kooltjesharker
Berichten
175
Vandaag het spit uitgeprobeerd van mijn nieuwe bbq.
Kipshoarma is het geworden.....
Eerst de kipfilets gehalveerd en in een zipperzak gedaan samen met yoghurt en heel veel soorten kruiden (recept van bbq-junkie afgehaald). Dit 2 uurtjes laten marineren en toen kruislings aan het spit gemaakt, begonnen en geeïndigd met een halve citroen.
Toen de buitenste normale branders aangezet (sizzlezones uit gelaten) en in het midden het spit met mijn kip gehangen zodat ik het indirect kon bereiden tot een kerntemperatuur van 70graden. In het recept stond dat met een weber het 1 uurtje zou duren.... dus ik heb het wat langer de tijd gegeven gezien de weersomstandigheden (wind en regen).
Uiteindelijk 2,5 uur later was het zo ver.... paar verbrande puntjes maar dat is niet erg.

Resultaat was heerlijk....
eda56ca2bc35256997f54facfdb4e8da.jpg
77b4b932b45622a4a2b605c6ca08b0fe.jpg
913083364040a693444caed4c209267b.jpg
a2de4330641bccb42aab60eee1dcf919.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Ziet er heerlijk uit!
En dan lekker op een broodje met wat sla en saus. 😋😋

Je maakt je nieuwe bbq in ieder geval goed vies!
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Ziet er heerlijk uit!
En dan lekker op een broodje met wat sla en saus.

Je maakt je nieuwe bbq in ieder geval goed vies!
Is zo weer schoon hoor

Zaterdag staan sticky steaks van procoreur op het programma

Vandaag fijn pitabroodjes erbij gedaan met sla en homemade knoflooksaus

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Die Q is inderdaad nog heel erg nieuw. Snel vies maken die handel. Ziet er lekker uit. Staan hier nog op de lijst om te maken. Ziet er erg lekker uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Het lijkt erop dat je de zwarte plastic bescherm dopjes op de punten van de prikkers/vorken van de spies heb laten zitten. Ik weet niet of die wel goed tegen de hitte kunnen?
 
Het lijkt erop dat je de zwarte plastic bescherm dopjes op de punten van de prikkers/vorken van de spies heb laten zitten. Ik weet niet of die wel goed tegen de hitte kunnen?
scherp gezien, lijken idd beschermdopjes te zijn..

Verder ziet het er fantastisch uit hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Het lijkt erop dat je de zwarte plastic bescherm dopjes op de punten van de prikkers/vorken van de spies heb laten zitten. Ik weet niet of die wel goed tegen de hitte kunnen?
Klopt die was ik vergeten maar ze hebben het overleefd en liggen al in de plasticbak.....

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan