BasBQ
Beef en Steak

Kiprollade op de BBQ

 
 

Imker

Kooltjesharker
Berichten
133
Al een tijdje wou ik iedere keer als kiprollade in huis op het menu stond, deze op de BBQ klaar maken... maar steeds gebeurde er wel weer wat dat het feest niet door kon gaan.
Vandaag stond het weer op het menu en nu was het doel net als de vorige keren, bereiden op de bbq.
En wat komt er met bakken naar beneden op het moment dat ik de bbq aan wil steken... juist... regen en niet zo'n klein beetje ook. Maar gelukkig was het voor korte duur dus toch besloten door te gaan, al was het dan een 1,5uur later.
De kiprollade komt van mijn favoriete poelier waar ik bijna al mijn kip haal en altijd lekker.

Maar eens even flink de Q wat opstoken en rond 17:30 kon de kiprollade zijn plek innemen.
20200803_172635.jpg

Ik had 2 stukjes appel rookhout geplaatst om eens te proberen. Verder had ik toch wel genoeg briketten/houtskool geplaatst dus de temperatuur liep aardig op, rond de 200/250. Maar daar totaal geen last van gehad, de rollade verder niet gedraaid maar rustig laten garen.
20200803_180451.jpg

Als bijgerecht pakettjes gemaakt met Brocoli/paprika/parmezaanse kaas/peper/olijfolie en dat 15/20min er op gehad.
20200803_183725.jpg

De rollade is heerlijk van kleur geworden en heeft tot een kerntemperatuur van 75/76 erop gelegen.
20200803_183738.jpg

Mijn vrouw had nog aardappeltjes in de schil klaar gemaakt wat prima gesmaakt heeft.
De rollade was heerlijk van smaak, de rooksmaak was licht aanwezig en alles was heerlijk mals... Dit ga ik echt vaker maken in de pan/oven wordt het niet zo lekker.
20200803_190652.jpg

Aan het eind natuurlijk moesten er marshmallows gemaakt worden!
20200803_192815.jpg

Weer een schitterende dag met een heerlijk einde!
20200803_200524.jpg


Bedankt voor het lezen 🙂
 
Superleuk. Ondertussen toch fijn om te zien wanneer er kettles gebruikt worden. Trek ik mij dan weer aan op! Dank je wel.
 
Das geen verkeerde maaltijd zeg.
Ziet er heerlijk uit.
Die broccoli ga ik ook eens doen. Dank voor het delen
 
Kijk dat is nog eens een mooie afsluiting van een geslaagde bbq.
 
Gelukkig was het maar een buitje en kon de rollade eindelijk erop
Ziet er goed uit
 
Hoe zwaar was die rollade? En hoe lang heb je die rollade ongeveer op de bbq gehad?
 
Als op tijd wilt beginnen en het plenst weer eens een keer zou je aan een paraplu kunnen denken
Ik maak dan gebruik van een 2,5 mtr vis paraplu en die houd het spul en mezelf redelijk droog als het er niet te hard bij waait. :sneaky:
 
Hoe zwaar was die rollade? En hoe lang heb je die rollade ongeveer op de bbq gehad?

Hoe zwaar hij was weet ik niet, zoek meestal een grote uit.
De tijd was volgens mij 1uur en een kwartier, maar gemeten op de kern temperatuur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan