BasBQ
Beef en Steak

Kippenpoten

 
 
 

Ener

Pitmaster
Berichten
510
Net lekker kippenpoten van de smoker op.

ryqe7y2a.jpg


In Ener's super rub.  8)

zagyjamy.jpg


De frontier "klein" ingericht, stacker er tussen uit, omdat ik wat heter wilde roken. (300 F)

amusesa6.jpg


Na een kleine twee uur was de kerntemp. 83 graden en heb ik ze nog ff gegrild op de WeberQ omdat ik het vel net niet ok vond.

7ajahahu.jpg


Ondertussen aardappel schijfjes met gerookte spek, een gesnipperd uitje en rozemarijn op de WeberQ. Ook wat Hickory snippers laten roken voor net dat ff meer.

uhe5y4yt.jpg


En het eindresultaat met wat broccoli en kaassaus. Het was heerlijk.

 
Lekker, Kip wordt wel lekker mals van de smoker maar het velletje is idd minder.
 
klopt het dat ik geen foto's zie?
 
Ik zie ook niks....
 
Ik zie ze wel???
 
ik zie ze nu ook je hebt lekker gegeten  :)
 
Nu zie ik ze ook.
 
ik zie ik zie wat jij ook ziet  :D
 
Zo'n kippie gaat er altijd wel in!! Heerlijk!! ;D
 
Heb ook vanavond kippenpoten op maar dan van mijn kettle grill! Maar officieel is dat niet gebeurd :D
 
Oehhhhh.....Ener's geheime super rub...

Kan niet anders dat de buren kwijlend tegen de schutting hebben gelegen.

Ben verrast dat de mountain smoker het vel niet goed aanbraad. Indirect in een kamado gebeurt dit wel. Zal dit veroorzaakt worden doordat het keramiek in de deksel ook als stralingsbron functioneert?

Wat zou dan een mountain smoker doen als de binnenkant van het deksel wordt voorzien van isolatie & alu folie?

 
Wie weet helpt dat. Maar misschien de volgende keer iets lager en wat langer. De temperatuur heeft nu eerder hoger dan 300 F dan lager gezeten. Maar ze waren wel heerlijk sappig met een lekkere rook, en natuurlijk rub smaak. 8)
 
Teddo zei:
Ben verrast dat de mountain smoker het vel niet goed aanbraad. Indirect in een kamado gebeurt dit wel. Zal dit veroorzaakt worden doordat het keramiek in de deksel ook als stralingsbron functioneert?

Knapperig velletje krijg je op hoge temperatuur, daar is de WSM niet op gebouwd. Je kunt wel een heel zacht velletje krijgen waar je zo doorheen bijt. Maar dat is niet makkelijk en het streven bij de wedstrijden.
 
Ik had op internet gelezen dat als je rond de 300 F zit dat het dan knapperig wordt. Niet helemaal dus, jammer. Maar goed, ff nagrillen is ook geen straf, en het resultaat was goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan