Beste bbq-collega's
De kippen dijen cake is toch wel een beetje de zomerhit van 2020.
Als je al die heerlijke bereidingen voorbij ziet komen dan kan het niet anders dan dat we deze ook eens gingen proberen.
Nu zijn we een paar dagen bij mijn broertje geweest in een vakantiepark. Om te voorkomen dat we aan de afhaalpizza moesten hadden we aangegeven dat we de cobb mee zouden nemen om een bbq gerecht te maken.
En omdat we wel van een "twist" houden, gekozen voor een tulbandvorm. Zo kan je ook lekker veel maken
, want onze ouders zouden ook een dagje komen.
Thuis alvast eea ingekocht zodat we in het vakantiehuisje alleen maar de boel hoefde te snijden, kruiden en het gerecht te assembleren.
Klein minpuntje: wat een waardeloze messen hebben ze toch in die huisjes. Helemaal vergeten mijn eigen mes mee te nemen.
De pic's
Voorbereidingen
Op de cobb
Lekker roken met beukenhout
Bij 60gr uit de tulband. Was best ff spannend
Aflakken met bbq sauce
Op tafel met rauwkostsalade en fusilli met geitenkaas, rucola en kleine spekjes
Prachtig toch, kijk dan:
Op het bordje
En toen was het even stil aan tafel. Behalve mijn nichtje van 3. Die was weer heerlijk an het kletsen
Mensen, dit is echt lekker. Veel lekkerder dan verwacht.
Zeker voor meerdere mensen is dit wel een heel erg leuk en lekker gerecht.
Dank voor het kijken
Rick
De kippen dijen cake is toch wel een beetje de zomerhit van 2020.
Als je al die heerlijke bereidingen voorbij ziet komen dan kan het niet anders dan dat we deze ook eens gingen proberen.
Nu zijn we een paar dagen bij mijn broertje geweest in een vakantiepark. Om te voorkomen dat we aan de afhaalpizza moesten hadden we aangegeven dat we de cobb mee zouden nemen om een bbq gerecht te maken.
En omdat we wel van een "twist" houden, gekozen voor een tulbandvorm. Zo kan je ook lekker veel maken

Thuis alvast eea ingekocht zodat we in het vakantiehuisje alleen maar de boel hoefde te snijden, kruiden en het gerecht te assembleren.
Klein minpuntje: wat een waardeloze messen hebben ze toch in die huisjes. Helemaal vergeten mijn eigen mes mee te nemen.

De pic's
Voorbereidingen
Op de cobb
Lekker roken met beukenhout
Bij 60gr uit de tulband. Was best ff spannend
Aflakken met bbq sauce
Op tafel met rauwkostsalade en fusilli met geitenkaas, rucola en kleine spekjes
Prachtig toch, kijk dan:
Op het bordje
En toen was het even stil aan tafel. Behalve mijn nichtje van 3. Die was weer heerlijk an het kletsen
Mensen, dit is echt lekker. Veel lekkerder dan verwacht.
Zeker voor meerdere mensen is dit wel een heel erg leuk en lekker gerecht.
Dank voor het kijken
Rick