BasBQ
Beef en Steak

Kippendijen tulband

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.091
Beste bbq-collega's

De kippen dijen cake is toch wel een beetje de zomerhit van 2020.
Als je al die heerlijke bereidingen voorbij ziet komen dan kan het niet anders dan dat we deze ook eens gingen proberen.
Nu zijn we een paar dagen bij mijn broertje geweest in een vakantiepark. Om te voorkomen dat we aan de afhaalpizza moesten hadden we aangegeven dat we de cobb mee zouden nemen om een bbq gerecht te maken.
En omdat we wel van een "twist" houden, gekozen voor een tulbandvorm. Zo kan je ook lekker veel maken 😋 , want onze ouders zouden ook een dagje komen.

Thuis alvast eea ingekocht zodat we in het vakantiehuisje alleen maar de boel hoefde te snijden, kruiden en het gerecht te assembleren.
Klein minpuntje: wat een waardeloze messen hebben ze toch in die huisjes. Helemaal vergeten mijn eigen mes mee te nemen. :mad:

De pic's

Voorbereidingen
DSC_1960.JPG


Op de cobb

DSC_1961.JPG


Lekker roken met beukenhout

DSC_1962.JPG


Bij 60gr uit de tulband. Was best ff spannend

DSC_1963.JPG


Aflakken met bbq sauce

DSC_1964.JPG


Op tafel met rauwkostsalade en fusilli met geitenkaas, rucola en kleine spekjes

DSC_1965.JPG


Prachtig toch, kijk dan:

DSC_1969.JPG


Op het bordje

DSC_1968.JPG


En toen was het even stil aan tafel. Behalve mijn nichtje van 3. Die was weer heerlijk an het kletsen

Mensen, dit is echt lekker. Veel lekkerder dan verwacht.
Zeker voor meerdere mensen is dit wel een heel erg leuk en lekker gerecht.

Dank voor het kijken
Rick
 
Dat ziet er echt lekker uit en zo'n leuke vorm, heel origineel. 👍
 
Ik hou niet echt een to do lijstje bij, maar als ik er eentje had gehad dan staat de kippendijcake bovenaan! Ziet er heerlijk uit!
 
Ziet er geweldig uit! Komt ook op de todo hoor!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooi gerecht! Toch ook maar eens maken en hopen dat de smaak mij net zo verrast als bij jou 😊
 
Dit is mooi. Een paar kaarsjes erop en het is extra feestelijk.
Laat het smaken.
 
Mooi! ziet er goed uit. (y)
 
Wat leuk dat deze gemaakt is op de Cobb. Dat zijn zo'n leuke dingen, ik heb er inmiddels drie (oude voor het roken, de air en een gasser voor als houtskool niet mag tijdens vakantie).

Mooi te zien dat ook een kleine BBQ zo'n goed resultaat geeft!
 
Mooie cake, zou het graag willen maken maar het lijkt mij veel werk :p
 
Wat leuk dat deze gemaakt is op de Cobb. Dat zijn zo'n leuke dingen, ik heb er inmiddels drie (oude voor het roken, de air en een gasser voor als houtskool niet mag tijdens vakantie).

Mooi te zien dat ook een kleine BBQ zo'n goed resultaat geeft!
Ik vind het een fantastisch apparaat. Het Is onze vakantie bbq. Cobb met deksel verhoging, kip standaard, grill rooster, temperatuur meter, aanmaakblokjes, hout snippers, alles in 1 draagtas.
We maken er alles op. Ook super zuinig. Had voor de run van ca 3 uurtjes maar 6 briketten nodig. Waren nog niet eens opgebrand.
 
Nice! Op zo’n Cobb kan je erg veel doen, en het is ook nog eens superzuinig qua briketten. Ik vond zelf alleen dat je voor echt grillen beter een normale bbq kan gebruiken. Die barbecuesmaak ontbreekt, maar voor zo’n tulband is het perfect. Ziet er erg lekker uit!
 
Dat ziet er gaaf uit al vaker kippendijcake gemaakt maar op deze manier is het ook leuk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan