BasBQ
Beef en Steak

Kippenbout

 
 

Teddo

Pitmaster
Berichten
523
Hey Pittmasters,

Vandaag na het Beef Jerky avontuur, maar weer even plain and simple op de offset. Wat een fijne barbecue is dit toch als je eenmaal de slag te pakken hebt.

De kippendijen gerubt met onze favoriete Russische kruiden voor kip. Beukenhout in de vuurkamer, kippendijen op het roosters en vervolgens de temperatuur bewaken / regelen met de klep van de vuurkamer. Eitje.

De kip was geweldig!! En zoals altijd, weer veel te weinig.

image_zps11fdea5a.jpg


image_zps1aff187f.jpg
 
Ziet er lekker uit Teddo! Wat zit er in Russische kruiden? Ik heb echt geen idee van de keuken daar.
 
Lekker pootje Teddo, en ook ik benieuwd naar de Russische kruiden!! ???
 
Dominique zei:
Ziet er lekker uit Teddo! Wat zit er in Russische kruiden? Ik heb echt geen idee van de keuken daar.

Vanavond gebruik gemaakt van een Georgische mix.
De samenstelling is: koriander, zout, peterselie, basilicum, marjolein, zoete en scherpe paprika poeder en selderij.

Dan hebben we ook een standaard Russische mix bestaande uit: zout, zoete paprika poeder, knoflookpoeder, witte peper, peterselie, kummel, Chili, oregano, uienpoeder en selderij.

Voor varkensvlees, bijvoorbeeld karbonades gebruiken we de Russische shaslick krudenmix, bestaande uit: zout, uienpoeder, zoete paprika poeder, peterselie, basilicum, zwarte peper en rozemarijn.

Drie rubs waarvoor we hier heel blij mee zijn. Verkrijgen is minder eenvoudig. We moeten ervoor naar Duitsland en het treffen bij Russische supermarkten.

Daarom slaan we deze mixen ruimschoots in.
 
Lekkere pootjes en die rubs kunnen we natuurlijk ook zelf maken, toch
 
Teddo zei:
Dominique zei:
Ziet er lekker uit Teddo! Wat zit er in Russische kruiden? Ik heb echt geen idee van de keuken daar.

Vanavond gebruik gemaakt van een Georgische mix.
De samenstelling is: koriander, zout, peterselie, basilicum, marjolein, zoete en scherpe paprika poeder en selderij.

Dan hebben we ook een standaard Russische mix bestaande uit: zout, zoete paprika poeder, knoflookpoeder, witte peper, peterselie, kummel, Chili, oregano, uienpoeder en selderij.

Voor varkensvlees, bijvoorbeeld karbonades gebruiken we de Russische shaslick krudenmix, bestaande uit: zout, uienpoeder, zoete paprika poeder, peterselie, basilicum, zwarte peper en rozemarijn.

Drie rubs waarvoor we hier heel blij mee zijn. Verkrijgen is minder eenvoudig. We moeten ervoor naar Duitsland en het treffen bij Russische supermarkten.

Daarom slaan we deze mixen ruimschoots in.
O, ok, dank je wel. Ik weet hier wel poolse supermarkten, maar geen russische. Ik ga eens snuffelen.
 
Leuke rubs, wil ik ook wel eens proberen!
 
Pootjes zien er in de smoker een beetje droogjes uit, totdat ze op je bordje liggen. Wat een malsheid.

Top Teddo.
 
Mooie malse kippenpootjes zijn dat geworden
 
Ze zien er lekker uit helaas liggen ze niet hier op het bord :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan