BasBQ
Beef en Steak

Kipblokjes in satésaus

 
 

Buitenkoken

Vuurmaker
Berichten
83
IMG_6007.jpeg
IMG_6005.jpeg
IMG_6003.jpeg

Vandaag kipsate gemaakt in de wok, doe ik in porties vacuüm verpakken en invriezen voor bij de nasi of bam.

IMG_6002.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Het woord Saté komt uit het Indonesisch/Maleisisch en betekent: Op stokje geregen en geroosterde stukjes vlees.
Wat jij hebt gemaakt zijn gestoofde kippfiletblokjes in pindasaus, kan erg lekker zijn, maar is in de verste verte geen Saté
 
Het woord Saté komt uit het Indonesisch/Maleisisch en betekent: Op stokje geregen en geroosterde stukjes vlees.
Wat jij hebt gemaakt zijn gestoofde kippfiletblokjes in pindasaus, kan erg lekker zijn, maar is in de verste verte geen Saté
Sorry, maar ben het helemaal met Ewald eens. Saté moet op een (houten) stokje en dan max. 20 gram vlees per stokje is mijn mening. Lijkt me trouwens wel een heerlijk gerecht wat je hebt gemaakt.
Wat wel en niet saté is, levert altijd wel leuke discussies op tijdens mijn verjaardag (maak dan altijd een paar kilo sate), maar daar gaat dit draadje niet over.
 
De eerste foto deed me niet aan sate denken. Wel aan iets heel anders. Wel of geen stok als het je maar gesmaakt heeft. Voor mij is sate, vlees of vis op een stukje hout geprikt.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet me helaas aansluiten bij de bovenstaande reacties. Ik denk aan kipschotel met saté.....

Maar het ziet er overigens heerlijk uit.
 
Het woord Saté komt uit het Indonesisch/Maleisisch en betekent: Op stokje geregen en geroosterde stukjes vlees.
Wat jij hebt gemaakt zijn gestoofde kippfiletblokjes in pindasaus, kan erg lekker zijn, maar is in de verste verte geen Saté
Je hebt helemaal gelijk, ik heb de koptekst aangepast. volgend keer maak ik ze met stokje volgens bovenstaande tips👍🐓
 
Je hebt helemaal gelijk, ik heb de koptekst aangepast. volgend keer maak ik ze met stokje volgens bovenstaande tips👍🐓
Ik zou ze dan zeker ook een keer met kippendijen maken ipv. met kipfilet
 
Lijkt me heerlijk met wat rijst! Die Wok inzet van Monolith blijft een prachtig ding hè
Jazeker prachtig om mee te werken en je kamado op een andere manier te gebruiken
 
Kijk, post aangepast. Mooi man!
 
Heerlijke kipstukjes 😜 hoe heb je de satésaus gemaakt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan