BasBQ
Beef en Steak

Kip: Koreaanse kipsate van tante Miho

Ik weet het... "Schandalig" dat ik ze in al die tijd nog niet gemaakt had. Maar het is er dan gisteren eindelijk van gekomen aangezien ik kippendijen over had. Heb een klein beetje vals gespeeld omdat ik geen sherry had, dus heb dit vervangen door cognac (ook lekker).

Deze kan zeker de strijd aan met de danBrass saté. Moet ze eens tegelijk maken voor een eerlijk oordeel.

IMG_20220402_191626.jpg
 
Cognac:eek:
Dat heeft een heel andere smaak dan Sherry.
Ik weet nu dat mijn tante of Saké of Mirin gebruikt, als ze Mirin gebruikt laat ze de suiker weg, want Mirin is al mierzoet
Sherry is een goede vervanger voor Saké vandaar dat het zo bij mijn moeder terecht is gekomen om het met Sherry of shoaxing rijstwijn te maken
 
Deze sateetjes gaan nooit vervelen 🥰 vanavond staan ze weer op het menu.
 
Deze heb ik meerdere keren gemaakt, bedankt voor het recept. Ik heb een vraag. Ik verzorg binnenkort een bbq voor 40 personen.
Kan ik deze saté 2 dagen ervoor bereiden, dan in de koeling doen en enkel opwarmen/ end sear op de dag zelf doen?
 
Alles kan, maar mijn idee is altijd dat het van opwarmen net wat minder lekker en taaier wordt.
Ik zou ze 1-2 op voorhand marineren en steken. Op de dag zelf pas klaarmaken.
 
Deze heb ik meerdere keren gemaakt, bedankt voor het recept. Ik heb een vraag. Ik verzorg binnenkort een bbq voor 40 personen.
Kan ik deze saté 2 dagen ervoor bereiden, dan in de koeling doen en enkel opwarmen/ end sear op de dag zelf doen?
Wat @Barbeknoei zegt.
Wat ik nog weleens doe is na de marinade tijd de kipstukjes op stokjes rijgen en dan vacumeren en de koeling in.
Voorgaren zie ik het nut niet van in, smaak gaat achteruit en saté is al redelijk snel klaar. Bij mij eerst 10 min indirect op 200 graden C. vervolgens ongeveer 5 minuten direct.
 
Ik zal ze ‘vers’ gaan bereiden. Eerste lading indirect en dan afgrillen op een andere bbq. De tweede badge ondertussen indirect op temperatuur laten komen.

Morgen de hoofdgast alvast een voorproefje geven. Het kippetje ligt al in de marinade.

Bedankt voor jullie reactie.
 
Beetje 'live' action doet ook veel!
Het is leuker feesten en lekkerder eten als er gekookt wordt 'speciaal' voor jou!
 
@Ewald kan ik ook een alcoholvrije mirin gebruiken en dan de suiker weglaten zoals je eerder al schrijft?
 
@Ewald kan ik ook een alcoholvrije mirin gebruiken en dan de suiker weglaten zoals je eerder al schrijft?
Zelf heb ik nog nooit Mirin gebruikt, wel saké
Wij hier thuis vinden hem met sherry toch het lekkerst. Kwestie van smaak.
Ik weet niet welke Mirin mijn tante gebruikt maar Mirin heb je ook in alcoholarme variaties. Momenteel staat er hier 1 in de kast met 0,9% alcohol. Zie link, goede uitleg van een top website.

 
Laatst bewerkt:
Kwam een verwijzing naar de legendarische “kipsate van tante Miho” al een paar keer tegen; dus nieuwsgierig!
Klinkt goed! Hij gaat meteen op het menu voor deze week ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan