BasBQ
Beef en Steak

Kip aan spit

 
 
 
 

tensefountain1

Kooltjesharker
Berichten
240
Lang zitten twijfelen over de aanschaf van een spit maar afgelopen week dan eindelijk de knoop doorgehakt.
De afweging ging tussen de Spit on fire en de LetzQ.
Uiteindelijk gekozen voor de Spit on Fire omdat deze netter afgewerkt is als de LetzQ (geen zichtbaar laswerk).

Afgelopen zondag maiskippetje gekruid en aan het spit geregen. Mooi op tijd klaar voor de start van de F1.
Kip was helemaal perfect temp in de borst 71 - 73C° en in de poten ca 83°C. BBQ op ca 160-180°C

De vriendin die geen fan is van kip vond hem heerlijk en ook de kleine heeft heerlijk lopen smullen. Met zn drieën de kip van 1,6kg helemaal opgepeuzeld met een frietje erbij. Al vaker kip op houder gemaakt en ook roadkill chicken (was de favoriet) maar aan het spit is toch wel echt de overtreffende trap. :D

Op naar nog vele mooie spit gerechten.


IMG20230319165306.jpg
IMG20230319180042.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goh, ze ziet er heerlijk uit 😋
 
Dat is met recht een lekker kippetje, veel plezier van je nieuwe spit!
 
Lekker kippetje man,ik heb de Letzq ook een super spit hoor ,ook net een kippetje gedaan ,zelfs mijn vrouw vond het lekker.
 
Ziet er heerlijk uit! Ik vond het spit toch wel de leukste kamado accessoire tot nu toe.
 
Dat ziet er heerlijk uit. Binnenkort ook maar eens een kippetje aan het spit rijgen.

De rotisserie set heb ik meteen bij aanschaf meebesteld. :)
 
prima kipje
spit is een hele leuke accessoire

probeer eens een porchetta 😋. daar is de spit voor uitgevonden :ROFLMAO:
 
Terug
Bovenaan Onderaan