BasBQ
Beef en Steak

Keuzehulp bbq avond.

Pas op, ik eet nauwelijks varkensvlees, behalve spareribs een paar x per jaar. Een ouderwetse kotolet is alweer 5 jaar geleden en daarvoor 15 jaar.

Bij mij is dat omwille mijn lijn. Ik hoef maar naar eten te kijken en ben meteen 1kg erbij :). Daarom dat ik al 20 jaar consumptie van varken vermijd omdat varken niet zo mager vlees is. Maar heb een vermoeden dat met de kamado daar wat verandering in gaat komen. :)
ok. dat snap ik wel. maar dat is niet omdat je principieel iets tegen varkensvlees heb, toch?
nu vind ik dat ook geen probleem hoor. vrienden van ons zijn ook niet van het varkensvlees, maar die eten het dan ook echt niet zeg maar.
en daar houden we gewoon rekening mee als ze bij ons komen eten. dat doen we ook met vegetariërs.
iedereen moet gewoon lekker doen waar hij/zij zich fijn bij voelt en daar kan je ook best een beetje rekening mee houden.
er zijn zoveel lekkere dingen dat er altijd wel iets lekkers op tafel te zetten is.
 
ok. dat snap ik wel. maar dat is niet omdat je principieel iets tegen varkensvlees heb, toch?
nu vind ik dat ook geen probleem hoor. vrienden van ons zijn ook niet van het varkensvlees, maar die eten het dan ook echt niet zeg maar.
en daar houden we gewoon rekening mee als ze bij ons komen eten. dat doen we ook met vegetariërs.
iedereen moet gewoon lekker doen waar hij/zij zich fijn bij voelt en daar kan je ook best een beetje rekening mee houden.
er zijn zoveel lekkere dingen dat er altijd wel iets lekkers op tafel te zetten is.

Nee, ik ben geen moslim of zo hoor :). Ik probeer het gewoon zoveel mogelijk te vermijden voor mijn lijn, maar zal er geen rekening mee houden als we gaan eten of zelf een etentje houden. 9/10 zijn er bij een ordinaire BBQ bij ins thuis ribbekes.

Toevallig zitten er bij ons in de familie/vriendenkring geen vegetariërs, moslims (puur toeval), veganisten,... . Enkel mijn vrouw die niet wil kluiven. Op zich altijd makkelijk koken. Enkel een paar geheelonthouders op vlak van alcohol :).

Het is wat meer werk, maar volgens mij kan je bij spareribs ook wel het vlees eraf snijden en op een andere mooie manier presenteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan