Met de kerst wil ik een bavette-rollade gaan maken (naar een recept in het grote Weber BBQ-boek). De bavette wordt gevlinderd en gevuld met wat feta en kruiden, en daarna 20-30 minuten op de Q. Klinkt heerlijk, dus ik ga het morgen vast uitproberen met een stuk bavette dat nog over was van een S&M-sessie.
Ik wil wat gaan afwijken van het Weber-recept, en de buitenkant van de rollade inrubben (nog even kijken welke rub ik nog heb liggen voor de test).
Ik kan vrij weinig terugvinden over (runder)rollades op de Q, zijn er nog mensen hier met tips of ervaringen? Een kerntemperatuur van de rollade van 50-55 graden lijkt me een goed punt, of spelen hier andere zaken mee? Wordt dan de buitenste laag van de rollade niet te well done?
Als ik morgen aan de slag ga volgt in dit topic uiteraard het verslag en foto's
Ik wil wat gaan afwijken van het Weber-recept, en de buitenkant van de rollade inrubben (nog even kijken welke rub ik nog heb liggen voor de test).
Ik kan vrij weinig terugvinden over (runder)rollades op de Q, zijn er nog mensen hier met tips of ervaringen? Een kerntemperatuur van de rollade van 50-55 graden lijkt me een goed punt, of spelen hier andere zaken mee? Wordt dan de buitenste laag van de rollade niet te well done?
Als ik morgen aan de slag ga volgt in dit topic uiteraard het verslag en foto's