Beste bbq collega's,
Dankzij kerst weer eens tijd om een paar L&S sessies te doen.
Een stuk spek is altijd lekker, dus dat is op eerste kerstdag iets om mee te beginnen.
ik had 2 stukken liggen en gebruikte beide om eens een vergelijk te maken met het wereldberoemde recept Walchers Gilde Spek van Mike en een eigen, nederig samenraapsel van idee?n
Zoals gezegd, 1 stuk volgens het recept van Mike, Walchers Gilde Spek, en hieronder voor het tweede stuk mijn try-out.
5 eetlepels sojasaus
1 eetlepel gedroogde oregano
2 theelepels kaneelpoeder
8 gram colorozo zout
4 tenen knoflook
1 theelepel zwarte gemalen peper
1 kilo buikspek zonder zwoerd
Pers de knoflookteentjes uit en voeg alle ingredi?nten (behalve de buikspek) samen en marineer hiermee de spek voor minstens 3 dagen. Regelmatig keren en masseren uiteraard.
Vervolgens bereiden zoals walchers Gilde Spek.
Hieronder de foto's.

Die met het stokje is walchers Gilde Spek

Eindoordeel :
Zoals altijd is walchers Gilde Spek geweldig lekker, maar de try-out was ook helemaal top. Kruidiger, en daarbij proef je meer verschillende smaken.
Man, wat blijft dat toch lekker, die spek. En nu zit ik met 2 kilo

Bedankt voor het kijken.
Rick
Dankzij kerst weer eens tijd om een paar L&S sessies te doen.
Een stuk spek is altijd lekker, dus dat is op eerste kerstdag iets om mee te beginnen.
ik had 2 stukken liggen en gebruikte beide om eens een vergelijk te maken met het wereldberoemde recept Walchers Gilde Spek van Mike en een eigen, nederig samenraapsel van idee?n

Zoals gezegd, 1 stuk volgens het recept van Mike, Walchers Gilde Spek, en hieronder voor het tweede stuk mijn try-out.
5 eetlepels sojasaus
1 eetlepel gedroogde oregano
2 theelepels kaneelpoeder
8 gram colorozo zout
4 tenen knoflook
1 theelepel zwarte gemalen peper
1 kilo buikspek zonder zwoerd
Pers de knoflookteentjes uit en voeg alle ingredi?nten (behalve de buikspek) samen en marineer hiermee de spek voor minstens 3 dagen. Regelmatig keren en masseren uiteraard.
Vervolgens bereiden zoals walchers Gilde Spek.
Hieronder de foto's.

Die met het stokje is walchers Gilde Spek

Eindoordeel :
Zoals altijd is walchers Gilde Spek geweldig lekker, maar de try-out was ook helemaal top. Kruidiger, en daarbij proef je meer verschillende smaken.
Man, wat blijft dat toch lekker, die spek. En nu zit ik met 2 kilo

Bedankt voor het kijken.
Rick