BasBQ
Beef en Steak

Kerstmarkt

 
 
 

Kurre

Stoker
Berichten
454
Hey Genootschappers,

het stadsbestuur van mijn woonplaats heeft ons BBQ-team een stand aangeboden op de plaatselijke kerstmarkt in december. We krijgen (nu ja, tegen een verminderd tarief) een houten chalet op een superlocatie en mogen ons daar uitleven met de BBQ en hapjes verkopen. Foto's van vorig jaar vind je hier : http://wintermagie.be/nl/brico-kerstmarkt-2011. Onze chalet staat vlak aan de ronde bar en de ijspiste, volk en ambiance verzekerd dus...

Maar hoe pakken we dit nu best aan ? We zouden broodjes pulled pork en MOINK balls willen verkopen. De MOINK's, dat gaat nog lukken. Die maak je gewoon ter plekke klaar en gaar je dan in de BBQ, warm houden voor ??n avond lukt ook nog wel. Het moeilijke zit em in de Pulled Pork. Kan je die bvb garen tot een bepaald punt en daarna afgaren ter plaatse ? Of gewoon helemaal klaarmaken, in de koelkast steken en dan gewoon weer opwarmen en pullen ? Ik veronderstel dat je het vlees wel weer kan opwaren eens het gepulled is ? Ik heb er niet echt een idee van hoe ik dit best zou aanpakken. Iemand tips ?

En last but nog least : wat zouden jullie willen betalen voor een broodje Pulled Pork (met koolsla en saus) en voor een portie van 5 MOINK balls ?
Alvast bedankt !
 
Je kunt pulled pork prima opwarmen, gewoon vacumeren en dan in een bain marie weer opwarmen. Geen probleem. Zo kun je ruim van te voren je PP maken en het gewoon serveren daar.

Prijzen heb ik geen idee, misschien kan ??n van de professionals hier je daarmee helpen.
 
Ik heb afgelopen juli op een dorpsfeest ook broodjes pulled pork verkocht samen met m'n neef. Ik had het vlees allemaal van te voren klaar gemaakt, dus ook al ge-pulled. en ter plaatse verwarmd in een oven die we beschikbaar hadden, en daarna warm gehouden in een chaving schaal. Wij verkochten ze voor ?4,- inclusief coleslaw en saus, in een bakje dat vroeger door McDonalds werd gebruikt.

De eerste dag ging het perfect, lekker druk, mooi weer en goed verkocht. Tweede dag was het weer ontzettend slecht, dus waren er geen mensen, dus bijna niets verkocht. Grootse verliespost was hierdoor de broodjes, dat was het enige dat niet te bewaren was. We hadden 6 dozen 85gr burgerbuns over. De rest kon gewoon in de vriezer blijven, en hebben we op verjaardagen enzo gebruikt. Dus als je genoeg vriezer ruimte hebt en de broodjes ook bevroren kunt houden tot je ze gebruikt loop je volgens mij nauwelijks risico (of je moet zelf geen pulled pork lustten ;) )
 
Voor de ballen moet je de prijs  van een patatje rekenen,?2,50
 
OK, daar kan ik al heel wat mee, bedankt voor de info !

Nu alleen nog genoeg volk verzameld krijgen om de stand te bemannen... Blijkbaar moet je 3 weken elke dag (behalve 25/12) van 11u30 tot minimaal 19u30 open houden. D?t vertellen ze er natuurlijk pas op het laatste bij...
 
Voor je het weet zit je in het nieuwe jaar. ;D
 
En dat is er nog niet zo heel ver naast hoor.. :D
Kerstmarkt duurt hier van 7/12 tem 30/12.
 
Jeetje 3 weken z?g  ???

Heb je iig wel genoeg tijd, om te oefenen/ experimenteren  :D
Elk nadeel heb zijn voordeel.

Mac
 
Terug
Bovenaan Onderaan