Blijft altijd lastig he, mense raken eraan gewend dat lekker eten thuis ook mogelijk is
Bij ons is opgedeeld 1 koppel voorgerecht, 1 koppel hoofd, 1 koppel nagerecht
Dit jaar voor ons het hoofd gerecht.
Ik probeer nu elke week 1 gerechtje te maken en dan 2 weken voor kerst maken we de keuze welke het word.
Vandaag zelf een kiprollade in elkaar gedraaid met parmaham, ricotta, macademianoten, petersellie.
effe nachtje in de koelkast.
Wat we erbij zoude serveren zou wss iets van een gevulde flespompoen of iets worden.
Ik nog wel meer op het lijstje staan wat ik zou wille maken.. butterscotch chicken met zelf gemaakt naanbrood.
Daar zou ik dan ook nog pulled beef bij wille maken.. sate ayam, sajoer boontjes, sambal goreng telor.. en iets wat ik tegenkwam urap urap..
Helaas krijg ik de vrouw niet mee in dit idee
Dus misschien dat idee hierboven wat downsizen en niet alles willen maken.
Ik zit ook nog aan iets te denken met zuurkool met buikspek maar ben nog aan het bedenken hoe daar een mooi gerecht van te maken..
Wellicht met zoete aardappel met een garneringssausje van pompoen, paprika, basillicum, knoflook, rood uitje
Dan wat mooie schijfjes van rode biet met een zoetzuur sausje wat goed combineerd met zuurkool..
Of
Op de griekse tour met
chicken bekri meze als voorgerecht.
Bifteki met gyros tzatziki en gegrilde groente en wat mousaka.
Afmaken met bolletje ijs met baklava.
Of
Smorgens al lekker paar kilo spareribs roken volgens 3,2,1 en op locatie afmaken dan wel op een bbq of dmv een andere warmtebron.
Iets in de oven stoppen en timertje aanzette krijg je niet echt stress van ofzo
Ik vier kerst bij mijn ouders, hun hebben geen bbq ( ja het bestaat echt ) ik ben ook (nog) niet van voornemens om met kerst daar nog iets te bereiden van de bbq.
Ik spuug hier gewoon wat hersenspinsels eruit wat eigenlijk meer betrekking heeft op mijn eigen situatie maar delen is lief toch

Voor mij gaat kerst vooral om lekker eten en gezelligheid, en lekker eten hoeft voor mij oom echt geen speciaal stukje wild te zijn met bijpassende wijntjes.