BasBQ
Beef en Steak

kerntemperatuur cupcake chicken

 

jedokus

Tondelzoeker
Berichten
13
Hallo,

Sinds kort heb ik mijn eigen UDS. Voor werkverslag zie volgende link http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=12133.0. Ben nog een beetje aan het experimenteren met alles, maar ik vind nu al geweldig.

Toch even een vraag. Gisteren heb ik bij de IKEA, de Fantast kerntemperatuurmeter aangeschaft. Vandaag heb ik deze getest met kippendijen. Volgens mijn recept moet de kerntemperatuur van een kippendij minimaal 75 graden zijn. Na een halfuur was deze temperatuur al bereikt. Betekend dit dat de dijen er dan al af kunnen of moet ik deze volgens recept een uur in de UDS laten liggen?
Voor temperatuur verloop, zie onderstaand schema, helaas geen foto's :(
15:00 UDS 145  kern 10
15:15 UDS 145  kern 61
15:30 UDS 145  kern 77
15:45 UDS 145  kern 83
16:00 UDS 150  kern 85

Temperatuur UDS wordt gemeten vlak onder rooster/cupcakevorm.
Alvast bedankt voor jullie reacties!


 
Wat was de temperatuur in de UDS?
Als ik de kerntemperaturen lees dan moet hij redelijk hoog zijn geweest, na een kwartier al 50 graden gestegen en na een half uur op 77 graden.
Dat bereik ik met een BBQ temperatuur van 160 gr.C
Dijen mogen van mij 68-70 gr.C kern hebben, 75 graden vind ik al echt te ver.
Let wel op dat kip op de BBQ niet op kleur is te beoordelen of hij gaar is, kip heeft de gewoonte om van de BBQ roze/rood eruit te zien.
Als de sappen die uit de kip lopen helder zijn en niet roze/rood is de kip gaar.
 
Ewald zei:
Wat was de temperatuur in de UDS?

Temperatuur in de UDS was constant 145/150 graden gemeten onder het rooster/cupcakevorm.
Gemeten met deze temperatuurmeter.
DSC00061.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan