BasBQ
Beef en Steak

KCBS style kip

Heb ik nu echt " er gebeurd" met een D geschreven? Werkelijk :(
 
structor zei:
Dominique zei:
Heb ik nu echt " er gebeurd" met een D geschreven? Werkelijk :(
En ik heb het stiekem in een quote vastgelegd dus er valt ook niks meer onder het tapijt te moffelen tenzij je super modder-eter krachten aanwendt
:) stom.... Nou ja, helaas pindakaas.
Terug naar het onderwerp!
 
Dominique zei:
Nee hoor, die boter is om de kip lekker mals te houden, daar proef je niets van terug, er gebeurd nog van alles met die kip, waardoor de botersmaak verdwijnt ;)

Wat voor boter zou je er hiervoor kunnen gebruiken. Is dat nu gewone margarine of zg. "echte boter" ?
 
Gewoon experimenteren met wat jij lekker vindt ;)
 
Vuurvlieg zei:
Wat voor boter zou je er hiervoor kunnen gebruiken. Is dat nu gewone margarine of zg. "echte boter" ?

Ga je schamen vuurvlieg! Margarine heeft helemaal niks met boter te maken. :mad:

In het kort: margarine word van water en een willekeurige plantaardigeolie gemaakt en komt uit een gore chemische fabriek, een soort hele vieze mayonaise zeg maar! En boter is een heerlijk smakende romige substantie die door Doutzen Kroes achtige boerendochters wordt bereid uit verse melk.


Dus nu honderd keer de volgende strafregel schrijven ;

"Margarine is vies en heeft niks met boter te maken!"
 
Nosmo zei:
Vuurvlieg zei:
Wat voor boter zou je er hiervoor kunnen gebruiken. Is dat nu gewone margarine of zg. "echte boter" ?

Ga je schamen vuurvlieg! Margarine heeft helemaal niks met boter te maken. :mad:

In het kort: margarine word van water en een willekeurige plantaardigeolie gemaakt en komt uit een gore chemische fabriek, een soort hele vieze mayonaise zeg maar! En boter is een heerlijk smakende romige substantie die door Doutzen Kroes achtige boerendochters wordt bereid uit verse melk.


Dus nu honderd keer de volgende strafregel schrijven ;

"Margarine is vies en heeft niks met boter te maken!"

Crap, dan moet ik me als maker van deze kip zeker diep gaan schamen want er zat toch echt vloeibare margarine bij  :-[ :-[

Oh well, het was lekker maar volgende keer ga ik het met boter proberen  ;)
 
In die link die ik gepost had gebruikten ze ook geen boter, daar was ook nog wat discussie over, maar de topic starter won wel wedstrijden met margerine.

Daarbij heeft doutzen niks met vet te maken en meer met water, dus...
 
Een hoop van die discussies gaan ook over het al dan niet verbranden van de melkbestanddelen in de boter, margarine zou dat probleem niet hebben. Maar dan kun je natuurlijk ghee of geklaarde boter gebruiken. In de VS is parkay het merk dat de meesten gebruiken. Een soort bak en braad met botersmaak.
 
OK Ik zie tenminste dat ik niet de enige die moeite heeft met Margarine, goed ik ben niet zo gek dus  ;)
 
Je kunt je ook afvragen, bij welke temperatuur verbrandt boter? En haal je die temperatuur met low & slow barbecue?n.
 
misschien ga ik voor de volgende tryout wel ghee proberen. Die notige smaak die dat zou hebben zou misschien wel 's heel mooi kunnen passen...
 
TheFoodSnobFrog zei:
OK Ik zie tenminste dat ik niet de enige die moeite heeft met Margarine, goed ik ben niet zo gek dus  ;)

Waar ik voornamelijk moeite mee heb is dat die stomme Hollanders het verschil niet weten. ;)
 
noskos zei:
Je kunt je ook afvragen, bij welke temperatuur verbrandt boter? En haal je die temperatuur met low & slow barbecue?n.

Wat ik mij afvraag is waarom m*******e gebruiken als je er ook gewoon slaolie bij kunt flikkeren. (met een beetje water en een snuifje E-nummers)
 
Terug
Bovenaan Onderaan