BasBQ
Beef en Steak

KCBS style kip

Hugo

Vuurmaker
Berichten
68
Gister wilde ik kip proberen, soort van KCBS style. Het ging me dit keer niet zo zeer om opmaak maar meer op uiterlijk en smaak. Ik heb dus ook niet echt gelet op de grootte van de stukken bij het voorbereiden. Conclusie: Lekker, bite through skin is me eindelijk gelukt maar ik heb nog wel wat werk voor ik kip zou willen doen in KCBS style.

Tevens was dit een goed moment om mijn nieuwe speeltje uit te proberen, de CyberQ wifi. Het is een leuk speeltje en ik moet zeggen dat het fijn is dat je nu de controller in kan stellen mbv de computer ipv op het ding zelf, werkt een stuk makkelijker. Dit was geen low en slow sessie maar ik hoop m snel op een lange sessie uit te proberen.

IMAG1055.jpg

IMAG1057.jpg

IMAG1058.jpg

IMAG1060.jpg

IMAG1062.jpg

IMAG1066.jpg

IMAG1067.jpg
 
Ziet er profi uit Hugo, maar ligt jouw kip nu in de mayo? Spannend!Of zie ik dat verkeerd en is het boter....
 
Mooi hoor, bite through skin is niet makkelijk dus als je dat al in de vingers hebt is de rest kinderspel ;).
 
Dominique zei:
Ziet er profi uit Hugo, maar ligt jouw kip nu in de mayo? Spannend!Of zie ik dat verkeerd en is het boter....

Vloeibare boter, heb zo'n vermoeden dat Mayo op de BBQ niet lekkerder wordt  :p
 
Frits zei:
Mooi hoor, bite through skin is niet makkelijk dus als je dat al in de vingers hebt is de rest kinderspel ;).

Maar smaak is wat mij betreft de belangrijkste factor en daar was ik nog niet tevreden over. Vervelend... moet ik nog meer oefenen.....
 
Altijd rot om te moeten oefenen en proeven ;)
 
Hugo zei:
Dominique zei:
Ziet er profi uit Hugo, maar ligt jouw kip nu in de mayo? Spannend!Of zie ik dat verkeerd en is het boter....

Vloeibare boter, heb zo'n vermoeden dat Mayo op de BBQ niet lekkerder wordt  :p

Daarom dat ik het even voor de zekerheid vroeg. Stel dat jij een heel geheim en prijswinnend recept hebt, dan zou ik mijn spion op je af sturen.... ;)
 
ja balen is dat he, moet je nog meer gaan oefenen en nog meer kip eten, ik heb vertrouwen in je
 
Die zien er heeel goed gelukt uit!
 
Ziet er lekker uit. Ik had even gegoogled naar hoe je dit lekkers nu klaar maakt. Had je een vlak temperatuur profiel aangehouden of heb je de temperatuur laten varieren? Ik zag op een forum dat je de kip eerst in de boter op 250f  doet daarna een kwartier op 300f gevolgd door 7-10 minuten op 325. Lijkt me een mooi experiment voor je speeltje. Alhoewel je de temperatuur dan geleidelijk moet laten lopen.
 
Ik denk niet dat Hugo het achterste van zijn tong laat zien wat de bereiding betreft ;)
 
structor zei:
Ziet er lekker uit. Ik had even gegoogled naar hoe je dit lekkers nu klaar maakt. Had je een vlak temperatuur profiel aangehouden of heb je de temperatuur laten varieren? Ik zag op een forum dat je de kip eerst in de boter op 250f  doet daarna een kwartier op 300f gevolgd door 7-10 minuten op 325. Lijkt me een mooi experiment voor je speeltje. Alhoewel je de temperatuur dan geleidelijk moet laten lopen.

Deze methode ken ik niet maar is met de CyberQ redelijk makkelijk te doen, moet ik eens onderzoeken.

noskos zei:
Ik denk niet dat Hugo het achterste van zijn tong laat zien wat de bereiding betreft ;)

Ik zal inderdaad niet al mijn geheimpjes verklappen maar veel van wat ik probeer is gewoon al online te vinden. Vooral veel Youtube filmpjes bieden mooie uitleg. Wat ik meestal wel doe en niet verklap is dat ik meerdere commerciele rubs meng (welke en verhouding is nogal time consuming) zodat een judge niet een specifieke rub of saus terug proeft en je toch een 'eigen' smaak profiel maakt. Gelukkig heb ik voldoende keus  ;D
 
Zo, das een heel verhaal z?g.
Wel erg interessant trouwens.

Het linkje mag nu wel weg hoor (we hebben hem gezien) 
Te veel concurentie is ook weer niet goed  ;)
:D

Mac
 
Bij het doorlezen kwam ik er achter dat ik 'm al een keer had gelezen maar had dus kennelijk niet goed op temp gelet. Ook is mijn bereiding net ff anders maar scheelt niet veel. Dit is inderdaad een van de betere tutorials.
 
Ik weet niks van competitie en ben geen KCBS Judge maar zou die vette smaak van (nep!!) boter niet heel prominent zijn in de kip dan? Het lijkt erg veel...

???
 
Nee hoor, die boter is om de kip lekker mals te houden, daar proef je niets van terug, er gebeurd nog van alles met die kip, waardoor de botersmaak verdwijnt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan