BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters ronde 8

mabbink zei:
Ook binnen! Nu bedenken wat er op de smoker gaat dit weekend ;-)

Heb twee korte vraagjes:

  • Hoe kan ik een wachtwoord zetten op het benaderen van de webinterface? Mocht ik hem naar buiten open willen zetten, zou ik er graag een gebruikersnaam/wachtwoord voor moeten ingeven.
  • Ik heb even een test gemaakt met de target-temperatuur op 30gr en zie daarbij netjes dat de blower een bepaald percentage zou moeten draaien. Daarbij de Auber aangesloten, maar deze doet niets. Is er een instelling die ik wellicht mis?

Punt 1 ga naar configuration in je home scherm en log in.
Je krijgt na het inloggen een pagina met twee rijen tabbladen bovenaan.
Klik in de bovenste rij tabbladen System.
Klik op de tweede rij net onder de bovenste rij tabbladen op Administration.
Voer in het vak password je gewenste wachtwoord in, en voer nogmaals hetzelfde wachtwoord in bij het vak confirmation.
Klik rechtsonderaan op Save & Apply
Je wachtwoord is nu gewijzigd.

Punt 2
Zet je Heatermeter aan, door de stekker in het stopcontact te doen.
Druk twee keer op de rechter toets van je heatermeter
Op het scherm op de heatermeter moet nu Manual fan mode staan.
Druk op het bovenste of onderste knopje op de heatermeter.
No op de tweede regel van het scherm veranderd nu naar Yes.
De optie Yes zorgt ervoor dat je de Fan handmatig kan bedienen.  De fan wordt dan ook niet meer automatisch bedient.
Om  de de Fan automatisch te laten bedienen zet je Manual fan mode op No.
om terug te gaan naar het startscherm druk je op de linker toets op je Heatermeter.
Als Manual Fan Mode op Yes staat kan je nu met de bovenste en onderste knop in het startscherm de snelheid van de ventilator regelen.

 
Nou, de eerste run is een feit! Wat een super-apparaat zeg! M'n vleesjes waren PERFECT!

Ik ben erg blij!
 
@Denman: gisteren naar aanleiding van je eerdere opmerking speciaal gelet op stroom op de probe, maar ?k voel niks...
 
Ha Hoeye440, als je de draad ook "gewoon" aanraakt voel je idd niets, maar leg je je arm er heel voorzichtig eens tegenaan (of buitenkant van je hand) dan voel je een tinteling (geen schok).

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
De meegeleverde voeding paste alleen niet op de HeaterMeter. Plug past niet (is te klein van de voeding) Ben ik de enige?
 
denman1710 zei:
Ha Hoeye440, als je de draad ook "gewoon" aanraakt voel je idd niets, maar leg je je arm er heel voorzichtig eens tegenaan (of buitenkant van je hand) dan voel je een tinteling (geen schok).

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Ik heb net nog even getest, goed gevoeld, maar ik voel geen stroom...
 
Heel vreemd. Ik heb Piet maar ff een berichtje gestuurd. Want naast dit fenomeen heb ik ook geen signaal met een andere wifi dongle

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
Heb je gekeken of je WiFi dongle in dit rijtje stat?
https://github.com/CapnBry/HeaterMeter/wiki/Wireless-Adapters

Voor wat betreft de Thermokoppel, heb je de '+' en '-' goed aangesloten?? Afbeeldingen van de polariteit staan op het stekkertje, en op de behuizing.
 
Dat kan bijna niet misgaan met de polariteit van de thermokoppel. De + en - pootjes van de stekker zijn verschillend...
 
Rakky zei:
Punt 1 ga naar configuration in je home scherm en log in.
Je krijgt na het inloggen een pagina met twee rijen tabbladen bovenaan.
Klik in de bovenste rij tabbladen System.
Klik op de tweede rij net onder de bovenste rij tabbladen op Administration.
Voer in het vak password je gewenste wachtwoord in, en voer nogmaals hetzelfde wachtwoord in bij het vak confirmation.
Klik rechtsonderaan op Save & Apply
Je wachtwoord is nu gewijzigd.

Punt 2
Zet je Heatermeter aan, door de stekker in het stopcontact te doen.
Druk twee keer op de rechter toets van je heatermeter
Op het scherm op de heatermeter moet nu Manual fan mode staan.
Druk op het bovenste of onderste knopje op de heatermeter.
No op de tweede regel van het scherm veranderd nu naar Yes.
De optie Yes zorgt ervoor dat je de Fan handmatig kan bedienen.  De fan wordt dan ook niet meer automatisch bedient.
Om  de de Fan automatisch te laten bedienen zet je Manual fan mode op No.
om terug te gaan naar het startscherm druk je op de linker toets op je Heatermeter.
Als Manual Fan Mode op Yes staat kan je nu met de bovenste en onderste knop in het startscherm de snelheid van de ventilator regelen.

Thanks! alles doorlopen en het wachtwoord is gewijzigd :)

Voor de manual-fan test ben ik bang dat ik te maken heb met een DoA. De fan doet helemaal niets, ook niet in manual mode :'(

@nosmo heb jij wellicht nog ideeen?
 
Er hoort geen voelbare stroom :blush: spanning te staan op de kabels van de probes maar er is soms wel een hele kleine lekstroom aanwezig vanuit de voeding. De ene persoon is wat gevoeliger dan de andere voor dit soort stroompjes en ook niet elk lichaamsdeel is even gevoelig.

Ondanks dat het op zich niet veel kwaad kan ben ik wel van mening dat dit toch niet de voorkeur heeft. Daarom is het beter om de voeding te vervangen.
 
mabbink zei:
Voor de manual-fan test ben ik bang dat ik te maken heb met een DoA. De fan doet helemaal niets, ook niet in manual mode :'(

@nosmo heb jij wellicht nog ideeen?

Ik denk dat er toch iets mis is met de HM, de fan of de verloopkabel. Garantie gevalletje!
 
denman1710 zei:
Want naast dit fenomeen heb ik ook geen signaal met een andere wifi dongle

De HM is heel kieskeurig als het om wifi dongles aankomt. Alleen wifi dongels met een Realtek rtl8192cu of een Ralink RT5370 chipset worden ondersteund. De Ralink RT5370 heeft de voorkeur(betere drivers, meer mogelijkheden)
 
Deze besteld. Jammer genoeg alleen 150mbps.......
Ralink chips USB WiFi Adapter - hot 150Mbps 802.11N Wireless USB Adapter WiFi Dongle for Raspberry PI_RT5370
http://s.aliexpress.com/MJnAVFZ3

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
Gisteren even gespeeld met de HM en instellingen goed gezet voor mijn set up. Een WSM 47 en connectoren aan mijn thuis netwerk en open zetten via het internet. Ik heb ook de Pit Meter app gedownload en geconfigureerd, deze crashed alleen vrij snel helaas, dus ik zal waarschijnlijk vaker de web browser gebruiken.

Alles is wel heel simpel verlopen, in een 20 minuten was alles gefixt.
Wel merkte ik op dat in de handleiding screenshots staan van een oudere Sw-versie. Er waren voor de PID instellingen voorheen wat andere parameters, bijvoorbeeld Bias staat, deze staat er niet meer.

Morgen eerst sessie PP maken met de HM, ik zal mijn ervaringen delen. Voorheen deed ik het altijd met een BBQGure Party Q.
 
Terug
Bovenaan Onderaan