BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters ronde 6!

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
De soldeerbout gaat weer aan, er komt weer een nieuwe ronde Heatermeters. De laatste dit jaar!

Het wordt weer V5.0 net als de vorige keer, maar wel met een iets verbeterd ontwerp.
Ik ga net zoals de vorige keer complete heatermeters bouwen en ook weer zelfbouw pakketjes samenstellen.

De HM V5.0 heeft als optie om een thermokoppel te gebruiken als pit probe en er komen dus twee pit probe opties, met of zonder thermokoppel. De thermokoppel heeft als voordeel dat de maximale temperatuur hoger ligt (maximaal 500C) , de probes zijn wat robuster en eenvoudiger te verkrijgen. De prijs van de HM is voor de thermokoppel uitvoering wel iets duurder.

Het was bij de eerste serie HM's eigenlijk niet de bedoeling dat er afwijkende bestellingen gedaan konden worden zoals HM's zonder raspberry PI of zonder probes. Omdat er toch een aantal aanvragen voor speciaaltjes kwamen heb ik dat wel gedaan, maar de hele administratie wordt daar erg lastig van en er gaat toch wel erg veel tijd zitten in het controleren en bestellen. Ik maak dus geen speciaaltjes meer!

De mogelijke opties zijn;

- Optie 1: Standaard pre-build HM als complete set maar zonder probes of blower.

HM5.0%20SMD%20Combi-4.jpg


- Optie 2: Voor de zelfbouwers, een bouwpakket met alle losse onderdelen die je nodig hebt om een HM V5 printje te bouwen en een kastje. De SMD IC's zitten al op de printjes, de rest van de onderdelen zijn los! Alle andere onderdelen zoals een RPI zul je zelf moeten regelen.

DIY-1.jpg



Optioneel zijn er probes, blowers en adapters voor de blowers bij te bestellen. De prijzen zijn hetzelfde gebleven tov. de vorige ronde.

De prijzen zijn;

De eerste optie komt op ?124,-- of ?130,-- voor de TC versie, excl verzending.
Je krijgt dan een compleet gebouwde HM V5.0 in een 3D geprint kastje inclusief wifistick en een 12V voeding.

De tweede optie kost ?72,-- of ?78,-- voor de TC versie, excl verzending.
Hiervoor krijg je een HM SMD combi printje, de losse elektronische onderdelen voor een HM V5 en een 3D geprint kastje.

De kastjes zijn te krijgen in de volgende kleuren; zwart, zilver (glimmend grijs) en blauw.

Optioneel zijn;
? Een set met 2 probes voor. ?29,--  (Als er een thermokoppel HM of kit wordt besteld is ??n van de probes een thermokoppel.)
? Of een set met 4 probes voor. ?58,--  (Als er een thermokoppel HM of kit wordt besteld is ??n van de probes een thermokoppel.)
? Een Auber 6.5 CFM blower voor. ?58,--  Deze fan past zonder adapter op een WSM.
? Een adapter voor de montage van de blower op een Kamado. ?3,70 Deze zijn in verschillen de maten te krijgen.


Ik ga maximaal 15 Heathermeters bouwen, dit is incl. de DIY kitjes. Inschrijven kan totdat de lijst vol is of tot en met zondag 11 oktober
De inschrijving is gesloten

Bestellen kan alleen hier. Als jullie het formulier ingevuld hebben stuur ik per PM een bevestiging met de totaalprijs en de betalingsgegevens.
 
Aanmeldingen Complete HM;

Mennos
Joko
Norbert
Marnix
Pablo
Ren?
Gilles
Tjoepie

Aanmeldingen DIY Kit;

renevw
renedv
ZBBQZ
 
Fantastisch Piet.
Ik meld mij graag aan voor een complete HM.

Groet,

Pablo
 
Gister avond direct een diy besteld. Ik heb er zin in!
 
Mooi Piet. Ik meld me ook gelijk aan.
 
Ook aangemeld. Super!
 
Ik kan niet wachten tot het setje binnen is... Biertje staat koud en de soldeerbout warm.
Samen met renevw ga ik hem in elkaar zetten en de resultaten zullen we op deze site zetten.
 
Vandaag al even bezig geweest met een prototype adapter voor mijn smoker, met een pc voeding en Fan. De bbq lijkt er perfect op te reageren dus laat het spul maar binnen komen  :p

Gr,
Ren?
 
En ik sta op de lijst, yes! misschien ook wel goed dat je geen customs meer maakt!
 
Formulier ingevuld. Nu ff afwachten op reactie :)
 
Jeeee, sta op de lijst :)
 
Is het een vogel? Een vliegtuig? Nee, het is superPIET! :D
The serial heatermeter builder strikes again...  mooi man. Ik ben nog steeds zoooo blij met mijn #4. Dit weekend gaat hij zich weer fijn laten inzetten op de cookoff!
 
Het gaat weer lekker, 11 man op de lijst! Op naar de 15!
 
ik ga voor de zelfbouw en sta op het punt om een RPI 2 model B 1GB mee te bestellen bij een webshop waar ik toch al wat moest bestellen. Is dit de juiste/beste optie?

Z.
 
De software werkt niet op een RPI2, je moet een RPI B+ hebben!
 
Ik heb net even een wat betere foto van de DIY print in de startpost gezet. Dit is zoals de print wordt geleverd, er zit afhankelijk van de TC optie ook nog een ICtje aan de andere kant gesoldeerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan