BasBQ
Beef en Steak

Kamado uitproberen VOOR de aankoop..... iemand ervaring ?

 
 

StefR

Sprokkelaar
Berichten
36
Beste Allemaal,

Ja inderdaad, hier de zoveelste twijfelaar over de aankoop van een Kamado? Welke in godsnaam? ga ik voor naam, prijs, middenklasser van de 2? lastig, lastig, lastig.....

Ik rijd geen enorme slee als auto. Moet dat dan wel met een Kamado? (lees duur)
Wanneer ik een nieuwe auto koop, maar ik een proefrit? en deze laat ik meewegen in mijn beslissing.

Wie van jullie heeft een "proefrit"  lees proefperiode gehad om de aan  te schaffen Kamado te testen? Hoe werkt een Kamado?,  hoe regel ik de temperatuur?, hoe gaat direct vs indirect? enz, enz.
welke fabrikant / leverancier staat hier voor open?

ben benieuwd naar jullie ervaringen en reacties.

Tor grills, Stef
 
Ik heb bij geen enkele kamado een proefperiode gehad. Heb heel veel op internet opgezocht en in verschillende winkels informatie opgevraagd. Met al deze info uiteindelijk een keus gemaakt. Een proefperiode kan handig zijn maar ik denk dat elke kamado weer iets anders werkt en je aan elke kamado moet wennen en de bbq moet leren kennen. 
 
Heb weleens gezien dat je ze kunt huren, BGE althans. Misschien is dat een idee?
 
Misschien een idee voor een workshop ergens? Waar ze verschillende kamado's en webers voor gebruik hebben staan. Dan kan je eens "voelen" aan de verschillende bbq's. Er is vast wel iemand van de moddereters die dit kan organiseren!
 
Je kan hier wel komen oefenen op mijn van cranenbroek ei!!  Ik doe wel proeven
 
Nee, geen ervaring. Had 1 workshop gedaan op een bge. Na heel veel wikken, wegen en lezen op internet ben ik voor de kamado Joe gegaan. Had de beste prijs kwaliteit verhouding. Nog geen seconde spijt van.
 
Hi Stef, op het forum staan best veel topics over de afwegingen en ervaringen met kamados. Wellicht dat, dat je kunt helpen.

Ik heb zelf laats een (nieuwe) Black basterd gekocht via marktplaats voor ?750,-  Ik was al aan het sparen voor een kamados maar wist eigenlijk nog niet welke. Toen ik op marktplaats een nieuwe BB large zag staan heb ik de gok gewaagd.

Uit alle topics op het forum trok ik de conclusie dat het eigenlijk allemaal niet zoveel uit maakt. Sommige mensen hebben een merkloze een zijn daar erg over te spreken. Anderen durven dat niet aan vanwege mogelijke garantie risico's. Echter als je een naamloze koopt voor ?500 en de garantie zou slecht zijn kun je er nog 2 kopen en ben je nog steeds goed koper uit dan een BGE. Bij een groot gerenomeerd merk als BGE betaal je meer maar heb je de gemoedsrust dat je goede garantie mag verwachten. Van wat ik zo nu en dan lees is de garantie ook echt goed.

Ik was al aan het sparen voor een kamados en koerste een beetje op de prijs van een BB Large. Om de reden dat dit door een Nederlands bedrijfje wordt gerund dus mocht er wat zijn kan ik makkelijk reclameren en dat de prijs net iets lager is dan een BGE. Al sparende vond ik het prijs verschil overigens best minimaal dus twijfelde ik nog om door te sparen. Echter toen zag ik zoals gezegd een gloed nieuwe BB Large op marktplaats en toen was de kogel snel door de kerk.

Wat betreft het gebruik van de kamados kon ik op het forum niet veel verschillen vinden. Ze lijken grotendeels allemaal het zelfde te werken en te kunnen.

Eigenlijk een lang verhaal voor het is een persoonlijke beslissing waarbij emotie een grote rol speelt ;)

Succes6

PS. Op marktplaats staan nog steeds nieuwe BB's Large te koop voor een nette prijs.
 
Dank jullie wel allemaal! Heel goede en bruikbare tips.
Ik zie wel dat wel allemaal dezelde dilemma's tegenkomen op de Kamado Zoektocht, waarbij merk, condities maar vooral budget leidend zijn.
Slechte worden er niet gemaakt, waarbij de 1 zonder meer beter zal zijn dan de andere is mijn mening.

Ga zeker de BB nog een opzoeken.

Stef

 
Waar woon je? je kan altijd langs komen in Barendrecht voor een Primo grill Oval junior demo  B-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan