BasBQ
Beef en Steak

kamado mini van de blokker

Voor de ge?nteresseerde: Blokker Stijpsestraat in Eindhoven heeft deze bbq nog over (verdwaald in magazijn).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
VonJot zei:
Kleine aanpassing op de mini-kamado van de blokker. Via marktplaats kunnen scoren van een andere Q-er...
Heel wat nauwkeuriger dan de origineel meegeleverde. Geen idee waar die oorspronkelijk op hoort, maar ik ben er blij mee!

IMG_1102.jpg
Die kost 3 euro op AliExpress :) dus hoop niet dat je veel betaald hebt ;)
 
ChrisO zei:
Voor de ge?nteresseerde: Blokker Stijpsestraat in Eindhoven heeft deze bbq nog over (verdwaald in magazijn).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Beetje ver voor mij (en waarschijnlijk veel te laat)

weet iemand toevallig of deze nog terug komen?
 
Lijkt wel de zelfde als die van de blokker toen alleen dan in het zwart. Iemand die dat kan bevestigen of ontkrachten?
 
Dit zijn niet dezelfde als deze van de blokker, deze van de action hebben geen glazuurlaag maar een gewone verflaag die niet waterdicht is.
 
Is het een probleem als de kamado van de Action niet waterdicht is als deze altijd overdekt staat?
Of heeft het niet waterdicht zijn invloed op de prestaties.
 
Hallo Daar zei:
Is het een probleem als de kamado van de Action niet waterdicht is als deze altijd overdekt staat?
Of heeft het niet waterdicht zijn invloed op de prestaties.

Ik zou geen risico nemen. Regenbuitje en dan een nachtvorstje er over... voor ?99 gruzelementen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
TepZeppi zei:
d42744d79ab3297e3e8dce3f4f172bc1.jpg


Toch ook maar Ikea Bekvam e.d. toegepast op de Blokkert.

Is hij gelijk mobiel genoeg om onder de carport te zetten bij regen.
Wel volgens goed voorbeeld in vilt gehangen tegen het verkolen.


Mooi gedaan, dit is echt een fraaie oplossing!

Ik wil dit tafeltje ook gebruiken om het Action Kamado eitje in te hangen. Klopt het dat het ei er inderdaad in hangt en niet met de onderkant ergens op rust? Geeft dat geen probleem met thermische uitzetting of is het voldoende om wat kachelband tussen het gat en het ei te hebben om de uitzetting op te vangen? Hoe stabiel is de tafel bij het verplaatsen? Ik zat er aan te denken om 'm juist wat verder van de wielen vandaan te plaatsen; op de foto hier dus rechts van het midden. Dan hou je ook nog wat meer werkblad over.

Hoe kan ik verder de diameter van het gat het beste/meest nauwkeurig bepalen? Is de decoupeerzaag het meest aangewezen gereedschap?
 
VleesFeest zei:
Mooi gedaan, dit is echt een fraaie oplossing!

Ik wil dit tafeltje ook gebruiken om het Action Kamado eitje in te hangen. Klopt het dat het ei er inderdaad in hangt en niet met de onderkant ergens op rust? Geeft dat geen probleem met thermische uitzetting of is het voldoende om wat kachelband tussen het gat en het ei te hebben om de uitzetting op te vangen? Hoe stabiel is de tafel bij het verplaatsen? Ik zat er aan te denken om 'm juist wat verder van de wielen vandaan te plaatsen; op de foto hier dus rechts van het midden. Dan hou je ook nog wat meer werkblad over.

Hoe kan ik verder de diameter van het gat het beste/meest nauwkeurig bepalen? Is de decoupeerzaag het meest aangewezen gereedschap?

Ik heb hem in vilt gehangen, en geen problemen met uitzetten gehad tot dusver. Wel veel gebruikt, dus zal niet echt een issue zijn. Ik heb andere oplossingen gezien die hem gewoon op zijn eigen standaard in de tafel laten staan, en de opening wat groter hadden zodat er een regenhoes omheen kon. Heeft ook zijn charme.

Gemeten heb ik het met een meetlint, daarna wat wiskunde on de diameter te bepalen aan de hand van de omtrek, de truc met het potlood aan een touwtje aan een spijker in het midden... en inderdaad de decoupeerzaag er op.

Om hem te verplaatsen is het doorgaans stabiel. Over een drempel heen tillen is wel een ?dingetje?, hij gaat dan schuin en neigt naar omvallen omdat de wieltjes wegrollen. Beetje spierballenwerk en er is niets aan de hand.
 
Thanks hier kom ik verder mee!

TepZeppi zei:
Om hem te verplaatsen is het doorgaans stabiel. Over een drempel heen tillen is wel een ?dingetje?, hij gaat dan schuin en neigt naar omvallen omdat de wieltjes wegrollen. Beetje spierballenwerk en er is niets aan de hand.

Ja dat wegrollen op bijv een drempeltje of tegelrand is dus inderdaad mijn zorg dus vandaar dat ik 'm denk ik iets uit het centrum ga plaatsen om het zwaartepunt tov draaipunt gunstiger te leggen.
 
Ziezo, de Action Kamado vandaag voor 88 euro gescoord en gisteren al voor 15 euro een Bekvam tafeltje overgenomen. Ik wil er zeker 1 bijpassend uitklapbaar werkblad aan zetten, maar kan dan beter nog zo'n tafeltje van MP halen dan hout kopen. Massief gelamineerd berken is amper te vinden en dan alleen in tafelblad formaat voor >100 euro  :-O

Die Action Kamado komt best degelijk op me over voor die prijs. Je kunt je er denk ik geen buil aan vallen en in zo'n Bekvam tafeltje heb je voor een relatief laag bedrag best een fraaie oplossing. Word vervolgd in het Bekvam modding draadje!
 
had al een tafel gekocht wou hem eerst laten hangen in het blad maar heb besloten om toch op de bijhorende standaard te plaatsen.
voor wie dit ook wil 5 en half cm boven de gaten met 8 mm houtboortje nieuwe gaten boren, het gat voor de bbq zelf is rond 32 cm
5288be74e63ede3e9e3e1e8f6e6f826e.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N9208 met Tapatalk

 
Interessant, ik moet nog inbouwen. Wat is jouw overweging om het ei te te laten hangen maar op zijn voetjes te zetten op de plank eronder?
 
VleesFeest zei:
Interessant, ik moet nog inbouwen. Wat is jouw overweging om het ei te te laten hangen maar op zijn voetjes te zetten op de plank eronder?
eigenlijk weet ik niet hoeveel de Kamado zal uitzetten. dat met het plankje heb ik alleen gedaan het zou kunnen dat als je het gat gezaagd hebt de pootjes niet goed kunt uitrichten als hij staat. heb het multiplex 6mm gelijmd dus het gewicht is nu beter verdeeld.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9208 met Tapatalk

 
martinh123 zei:
eigenlijk weet ik niet hoeveel de Kamado zal uitzetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9208 met Tapatalk

De vraag over uitzetten met een hangend ei had ik ook al aan iemand gesteld. Die had geen probleem met barsten. Wat ik wel ga doen is het aanbrengen van kachelband tussen het ei en de rand van het gat om de uitzetting op te vangen en roetvorming te voorkomen.
 
Ik heb de ronde schijf die uit het bekvam tafeltje kwam in 3 stukken gesneden zoals bij een taart zou doen en deze on de poten vastgeschroefd. Het gat iets groter gehouden zodat ik het kamado zeiltje er over kan trekken. Heel de winter in weer en regen gestaan tafeltje heeft zich goed gehouden een de kamado is nog steeds als nieuw.
 
VleesFeest zei:
martinh123 zei:
eigenlijk weet ik niet hoeveel de Kamado zal uitzetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9208 met Tapatalk

De vraag over uitzetten met een hangend ei had ik ook al aan iemand gesteld. Die had geen probleem met barsten. Wat ik wel ga doen is het aanbrengen van kachelband tussen het ei en de rand van het gat om de uitzetting op te vangen en roetvorming te voorkomen.

Weet niet of hij zal uitzetten maar wat ik wel weet is dat de Kamado 23 kg weegt als hij maar iets uitzet zal hij op een gegeven moment ook door zijn gewicht naar beneden zakken tijdens het afkoelen dan heeft het kachelband geen functie meer.
Maar ieder zijn eigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan