Vrienden van ons (mede-EGGer) vroegen mij; Wat gaat er bij jullie op de Big Green Egg vandaag?
Ik zeg; geen idee.. bij jullie dan?
Nou, ik kreeg meteen bladzijde 142 van het boek Smokey Goodness Burgers & Bites (als ik t goed heb) gestuurd: "Dit".
Daar stond; BLACKENED KABELJAUWTACO'S
Nou klinkt het super stoer hoor, maar geen idee wat Jord BLACKENED vind, want dat valt allemaal wel mee..
Afijn, een hele hoop ingredienten, en vooral een duidelijke toon: Fris en vers.
Ik zeg tegen ze; dat is potverdikkeme een goed idee en gooide deze gif erin, voor de film kenner;
(Hun zoon noemt mij Papa Sander, dus daar rollen we mee verder)
Alle boodschappen gehaald en de vis bij de Marko willen halen.
Helaas kregen we daar een tegenslag.. Einde dag naar de Makro gefietst voor verse kabeljauw (aanbieding) en die was op.
Balen, lesje geleerd (vroeg gaan), dus bevroren filets meegenomen (overigens dik aan te raden).
Maar die waren bij lange na niet ontdooit voor het avond eten dus in de koelkast gelegd en maar pizza's gebakken.
De volgende dag was het dan zo ver en zijn we smiddags lekker rustig begonnen door een 'Carrotcoleslaw' te maken.
Geraspte wortel, witte kool, sjalot fijn gesneden, limoensap, zonnebloem olie en peper (en zout mag, voor de liefhebber)
Mengen, dat was klaar;
Toen de 'Sriracha-lime crema' (wat een termen).
Zure room, limoensap, limoenschil pezo en (Sriracha is hier niet in huis dus: ) chipotle bbq saus.
Ook klaar;
In de koelkast tot serveren..
Ondertussen een genootschapsplankje geweekt;
En nog radijsjes super dun gesneden, en peterselie fijngehakt.
En zo was de lente in de tuin gestart zeg..
't eitje werd warm.. de zon straalde en onze pruimenboom maakt een prachtige bloesem;
Genieten, was het altijd maar Lente.
Oja BBQ..
Mien Eggie was zo'n 200 graden direct, dus de vis mocht komen.
Kabeljauw filets voorzien van een mooie laag Cajun kruiden.
Op de plank, en mee naar buiten;
Op het rooster, met EGGspander zodat hij wat hoger van de kolen staat.
Ik merk dat het plankje dan genoeg rook geeft, maar toch 2 a 3 keer gebruikt kan worden.
Helaas de tijd niet bijgehouden, maar toen de 60 graden werd bereikt door het middelste stukje kwam hij eraf;
Toen 6 kleine wraps wat over het rooster gezwabbert;
Die kwamen leuk omhoog;
En zo geschiedde de taco's waren klaar.
Beetje carrotcoleslaw, wat radijsjes, peterselie, de crema, wat brokjes huttenkäse, en de kabeljauw van het plankje.
Roséetje erbij, genieten hoor;
Vis zag er super uit en smaakte net zo;
Ik vond vooral de limoen overheersen, mag van mij de volgende keer iets minder.
Ik probeerde bij de laatste taco wat meer vis en minder bij-ingredienten en dat was een stuk beter:
Ontzettend fris, lekker licht, hier komt ie nog vaker terug dat weet ik zeker.
Als er behoefte is aan een geschreven recept dan laat maar weten, maar ik een seperate post.
Oja, de avocado zijn we vergeten (lag gewoon klaar maar simpelweg er niet in gedaan)...
Bedankt voor het lezen!
Ik zeg; geen idee.. bij jullie dan?
Nou, ik kreeg meteen bladzijde 142 van het boek Smokey Goodness Burgers & Bites (als ik t goed heb) gestuurd: "Dit".
Daar stond; BLACKENED KABELJAUWTACO'S
Nou klinkt het super stoer hoor, maar geen idee wat Jord BLACKENED vind, want dat valt allemaal wel mee..
Afijn, een hele hoop ingredienten, en vooral een duidelijke toon: Fris en vers.
Ik zeg tegen ze; dat is potverdikkeme een goed idee en gooide deze gif erin, voor de film kenner;
(Hun zoon noemt mij Papa Sander, dus daar rollen we mee verder)
Alle boodschappen gehaald en de vis bij de Marko willen halen.
Helaas kregen we daar een tegenslag.. Einde dag naar de Makro gefietst voor verse kabeljauw (aanbieding) en die was op.
Balen, lesje geleerd (vroeg gaan), dus bevroren filets meegenomen (overigens dik aan te raden).
Maar die waren bij lange na niet ontdooit voor het avond eten dus in de koelkast gelegd en maar pizza's gebakken.
De volgende dag was het dan zo ver en zijn we smiddags lekker rustig begonnen door een 'Carrotcoleslaw' te maken.
Geraspte wortel, witte kool, sjalot fijn gesneden, limoensap, zonnebloem olie en peper (en zout mag, voor de liefhebber)
Mengen, dat was klaar;
Toen de 'Sriracha-lime crema' (wat een termen).
Zure room, limoensap, limoenschil pezo en (Sriracha is hier niet in huis dus: ) chipotle bbq saus.
Ook klaar;
In de koelkast tot serveren..
Ondertussen een genootschapsplankje geweekt;
En nog radijsjes super dun gesneden, en peterselie fijngehakt.
En zo was de lente in de tuin gestart zeg..
't eitje werd warm.. de zon straalde en onze pruimenboom maakt een prachtige bloesem;
Genieten, was het altijd maar Lente.
Oja BBQ..
Mien Eggie was zo'n 200 graden direct, dus de vis mocht komen.
Kabeljauw filets voorzien van een mooie laag Cajun kruiden.
Op de plank, en mee naar buiten;
Op het rooster, met EGGspander zodat hij wat hoger van de kolen staat.
Ik merk dat het plankje dan genoeg rook geeft, maar toch 2 a 3 keer gebruikt kan worden.
Helaas de tijd niet bijgehouden, maar toen de 60 graden werd bereikt door het middelste stukje kwam hij eraf;
Toen 6 kleine wraps wat over het rooster gezwabbert;
Die kwamen leuk omhoog;
En zo geschiedde de taco's waren klaar.
Beetje carrotcoleslaw, wat radijsjes, peterselie, de crema, wat brokjes huttenkäse, en de kabeljauw van het plankje.
Roséetje erbij, genieten hoor;
Vis zag er super uit en smaakte net zo;
Ik vond vooral de limoen overheersen, mag van mij de volgende keer iets minder.
Ik probeerde bij de laatste taco wat meer vis en minder bij-ingredienten en dat was een stuk beter:
Ontzettend fris, lekker licht, hier komt ie nog vaker terug dat weet ik zeker.
Als er behoefte is aan een geschreven recept dan laat maar weten, maar ik een seperate post.
Oja, de avocado zijn we vergeten (lag gewoon klaar maar simpelweg er niet in gedaan)...
Bedankt voor het lezen!