BasBQ
Beef en Steak

k?ttbullar med r?dbetssallad och potatis tillbaka hassel

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
In het kader van de fotowedstrijd: "Ikea, de keuken van zweden" maar eens geraadpleegd...
Op het menu vanavond: gehaktballetjes met rode bietensalade (zonne-oog) en hasselback aardappels/k?ttbullar med r?dbetssallad och potatis tillbaka hassel

De hasselback potatoes gevuld met bacon en tomaat, dit keer in een bakje met een laagje boter/knoflook/bouillon. Dit alles ruim 3 kwartier indirect bij 180gr.
Het garen viel weer tegen  :-S, dus nog maar eens een kwartier zonder badje.





Balletjes gedraaid van HOH gehakt, een geraspt uitje, witte peper, zout, piment, een ei en wat paneermeel. Deze aan spiesjes aangegrild op de WGA, waarna ze bij de aardappels mochten







Klaar!



En samen met het zonne-oog (rode bieten, kappertjes, ui, ansjovis en een eierdooier) en de verplichte roomsaus op de plank:



Heerlijk gegeten, Sander bedankt!  ;)

 
Ziet er heerlijk uit Ceriel... Mooie foto-reportage
 
Nice, al vind ik dat zonne oog wel heel apart....
 
Lin zei:
Nice, al vind ik dat zonne oog wel heel apart....
Was er eerst ook wat sceptisch over, maar gemengd erg goed binnen te houden!
Het aardse van de bietjes, pittige van ui, zuur van de kappertjes en zout van de ansjovis blijkt een mooie combi
 
Ziet er heerlijk uit.
 
mooi gerecht, heb je weer mooi gemaakt
 
Oei, nice!
Aardappels ook goed gelukt?
Ik had daar wat moeite mee vorige keer
(waarschijnlijk te ongeduldig geweest)
 
L?kk?r man
 
Was er eerst ook wat sceptisch over, maar gemengd erg goed binnen te houden!
[/quote]

"Goed binnen te houden"  =)) Dat klinkt nog niet overtuigend lekker

maar mijn oog viel op de spiesjes (hardware) waar kun je die halen? Die lijken me ideaal (het overkomt mij nog al eens dat ik de spies draai maar het vlees niet...)
 
Alexander zei:
"Goed binnen te houden"  =)) Dat klinkt nog niet overtuigend lekker

maar mijn oog viel op de spiesjes (hardware) waar kun je die halen? Die lijken me ideaal (het overkomt mij nog al eens dat ik de spies draai maar het vlees niet...)
Het was ?cht lekker!
Die dubbele spiezen heb ik afgelopen zomer bij de Lidl gekocht en zijn idd makkelijk.
Weber heeft ze ook (voor een Weber prijs  :( )

http://www.bbqcenter.nl/product/421425/weber-dubbele-spiesen-8-stuks.html
 
Nice. Mooi gemaakt
 
Mycke Bra Ceriel!

Heel mooi gedaan, super leuk dat jij je zo hebt laten inspireren door de fotowedstrijd!
 
Ik wilde potverdorie ook kutballur maken vandaag.....maar zo mooi krijg ik ze toch nooit....
 
Terug
Bovenaan Onderaan