BasBQ
Beef en Steak

Is dit wat?? Takumi kamado

 
 

Richard

Stoker
Berichten
261
Deze kamado kwam ik tegen, de verkoper zei dat hij uit dezelfde fabriek als The Basterd en Het Ei komt.
Kent iemand deze Takumi Kamado?
3cf84d76381182754a359e8d59486d70.jpg



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Slechts twee jaar garantie, BGE 'lifetime warranty'.
 
OK dus dan maar beter een goede weber dan deze en door sparen voor een primo, ei, basterd of Joe.

Thanx


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Tis een auplex / chineesje trouwens.
 
Dus? Je betaalt daar ook het dubbele voor, dus gewoon een overweging of je het dat waard vindt.
Uiteraard, maar het ticket werd opgestart met 'verkoper zegt dat het uit dezelfde fabriek komt'.
Wilde enkel een verschil in garantie doorgeven, voor het geval hij nog niet op de hoogte was, wat blijkbaar het geval was. Uiteraard is dit niet het enige verschil, zonder daarom zelf ??n of gene kant van de partijen te willen prefereren.
Een nederlandstalig topic met vergelijk tussen BGE en andere kamado's (vooral de chinese dan), vanuit het standpunt van Green Egg gezien, kan je terugvinden op https://www.beleefgreenegg.nl/2016/05/verschillen-big-green-egg-en-kamados/ .
 
Volgens mij wordt de BGE in Mexico gemaakt maar komt zeker niet uit China.
De prijs op de Takumi site is 995 euro voor een 18 inch. Voor 200 euro meer heb je een KamadoJoe Classic met lifetime warranty op het keramiek.
 
RvdB zei:
Volgens mij wordt de BGE in Mexico gemaakt maar komt zeker niet uit China.
De prijs op de Takumi site is 995 euro voor een 18 inch. Voor 200 euro meer heb je een KamadoJoe Classic met lifetime warranty op het keramiek.

+1
 
OK nog ff geen kamado maar het wordt een weber
Welke is dan de betere keus

Master touch gbs
Of een special edition
Of is er nog een andere

Ik zie door de Webers t vlees niet meer

Help


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Richard zei:
OK nog ff geen kamado maar het wordt een weber
Welke is dan de betere keus

Master touch gbs
Of een special edition
Of is er nog een andere

Ik zie door de Webers t vlees niet meer

Help


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Enige verschil tussen een MT GBS en de special edition is volgens mij het rooster. Dit is bij een normale MT verchroomd en bij een special edition van RVS. Verchroomde roosters bij Weber zijn sowieso slecht van kwaliteit, ik heb na een jaar ook een nieuwe gekregen. Ik zou dus voor de RVS gaan..
 
Richard zei:
Deze kamado kwam ik tegen, de verkoper zei dat hij uit dezelfde fabriek als The Basterd en Het Ei komt.
Als men met het ei een big green egg bedoel kan dit zeker niet, big green egg word in mexico gemaakt.


En die review van gadgetgear vind ik wel niet echt subjectief, ze doen net alsof takumi het enige merk is die een kamado aanbied, volgens mij is dit zelfs een gesponsorde review.
 
Terug
Bovenaan Onderaan