BasBQ
Beef en Steak

Is dit een knorretje waard

 
 

Beertje53

Kooltjesharker
Berichten
103
In het verleden al eens Pulled Pork gemaakt volgens recept van Julius Jaspers (Smart BBQ), maar die was niet zoals ik ze gewend was van  de KCBS wedstrijden. Dus maar eens hier op het forum rondgekeken en diverse recepten gelezen, o.a. die van Noskos. En sinds de jury cursus van de KCBS weet ik nu ook wat er van je verwacht mag worden.

Afgelopen week maar eens vlees besteld bij Beef&Steak en aan de slag gegaan met de praktijk van wat ik de afgelopen tijd in theorie heb opgedaan.

Een mooie Boston Butt, ge?njecteerd met een Noskos injecteer marinade. De rub die ik gebruikt heb was de Stockyard Apple bbq rub

pp01.jpg


Na het injecteren en rubben (voorkant is ook gerubt  :-O) ingepakt in de folie en een nacht in de koelkast, om 8 uur 's ochtend op de bbq gelegd (temp 120 graden), na 5 uur bij een kern van 70 graden lekker in de glaze op basis van Stockyard Memphis Red

pp02.jpg


Na 2 uur van de bbq gehaald en in de folie (geen foto  :blush:) nog 2 uurtjes terug op de bbq en bij een kern van 88 graden van de bbq gehaald en uit de folie

pp03.jpg


Na een uurtje lekker laten rusten klaar om te pullen, met als resultaat een volle schaal Pulled Pork

pp04.jpg


Voor de variatie deze keer niet op een broodje, maar om in de voetbalstemming te blijven in een wrap.

pp05.jpg


Iedereen vond het heerlijk en alles is opgegaan.
 
Ik denk zeker dat het een knorretje waard is......
Proficiat!!
 
Gefeliciteerd met je knor!
 
Dat ziet er bijzonder smulbaar uit!
 
Hmm, ziet er goed uit! Lijkt mij een knor waard!
 
Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
altijd lekker onder de voetbal, gefeliciteerd met je knor
 
Dubbel feest gefeliciteerd met je verjaardag en gefeliciteerd met KNOR
<:p
 
Terug
Bovenaan Onderaan