BasBQ
Beef en Steak

Is de Weber Summit Kamado een volwaardige kamado volgens jullie?

Ik ben van een bastard naar een weber summit kamado gegaan vanwege de tegenvallende kwaliteit van het hang en sluitwerk. Bastard van 2017. Wat me bevalt aan de weber is dat et gewoon werkt, groot oppervlak,tot nu toewenden kwaliteit.

Maar , ik geef heel eerlijk toe: een keramisch ei meer een eicatcher 😉dan de weber summit. De meeste mensen zeggen nu, wat heb je een grote bbq staan 😁. M’n summit werkt voor mij beter dan de bastard en er zullen mensen zijn die dit andersom hebben.

Ben benieuwd wat je kiest ohja er is ook nog primo bbq. Dit was mijn keuze als ik keramisch ging.

Gr Spijkie
 
Beide kopen voegt weinig toe en zou een luxe zijn.....
Garantie van Weber is top.
Daarbij heb je door het verschil in materiaal ook een ander risico profiel. Barsten zal niet snel gebeuren maar roest zou een probleem kunnen zijn.
Dat roesten kan maar doorroesten is wat anders. Mijn 57cm weber heeft in 2001 een steen op de deksel gehad (inbraak in mijn winkel) en er waren twee flinke stukken emaille af. Sinds die tijd heeft deze preformer buiten gestaan, in mijn tuin:) de helft van de tijd met hoes. Dit jaar heb ik een nieuwe deksel besteld omdat ik dacht dat hij doorroeste. Nog steeds niet wel kon ik het handvat eraf trekken en er zitten dus nu 2 gaatjes in. Of de kwaliteit nog steeds zo goed als 20 jaar geleden weet ik niet maar ik heb toch wel de indruk dat de kwaliteit nog steeds top is. Net als de service.
 
@ spijkie: Om een bbq te beoordelen op z'n schoonheid gaat me iets te ver het zal me een zorg zijn z'n prestaties zijn zeker zo belangrijk en ben in de tijd dat nu met m'n bbq speel eigenlijk nog niet iets tegen gekomen wat ik op m'n kogeltje niet kon maken dan maar geen eicatcher.;)
 
Dat roesten kan maar doorroesten is wat anders. Mijn 57cm weber heeft in 2001 een steen op de deksel gehad (inbraak in mijn winkel) en er waren twee flinke stukken emaille af. Sinds die tijd heeft deze preformer buiten gestaan, in mijn tuin:) de helft van de tijd met hoes. Dit jaar heb ik een nieuwe deksel besteld omdat ik dacht dat hij doorroeste. Nog steeds niet wel kon ik het handvat eraf trekken en er zitten dus nu 2 gaatjes in. Of de kwaliteit nog steeds zo goed als 20 jaar geleden weet ik niet maar ik heb toch wel de indruk dat de kwaliteit nog steeds top is. Net als de service.

Gezien mijn ervaring met mijn al tweedehands gekochte MT 47 lijkt het me ook onwaarschijnlijk. Maar probeer voors en tegens af te wegen

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
@ spijkie: Om een bbq te beoordelen op z'n schoonheid gaat me iets te ver het zal me een zorg zijn z'n prestaties zijn zeker zo belangrijk en ben in de tijd dat nu met m'n bbq speel eigenlijk nog niet iets tegen gekomen wat ik op m'n kogeltje niet kon maken dan maar geen eicatcher.;)
Snap ik maar er zullen mensen zijn die perse een ei willen. Natuurlijk Kun je alles op een kogel maken wat je wilt, je betaalt fors meer voor een stuk gemak zoals ik het ervaar. Op een of andere manier kreeg ik mijn weber 57cm niet hoog genoeg op temp voor pizza , bij de summit kamado moet ik oppassen dat ie niet doorschiet. Ik hoop en ga er een beetje vanuit dat deze bbq 20 jaar of langer mee gaat en het gevoel niet krijg dat ik anders wil.

Gr Spijkie
 
Terug
Bovenaan Onderaan