BasBQ
Beef en Steak

IQ110 must have?

 

Ati

Stoker
Berichten
253
Ik ben in bezit van een OTG 57 en een OTO 47. Meestal gebruik ik de 57. Hier zit standaard een temperatuurmeter op, geen idee of en hoe correct deze de gegevens aanlevert, maar ik doe her er mee.  Voor mijn vlees gebruik ik de Weber digitale thermometer, deze bevalt uitstekend. Wie heeft er ervaring met de IQ110 of een dergelijk assecoire geschikt voor mijn Webers? Ik vind low and slow geweldig maar ben altijd aan het worstelen met de temperatuur en het voorkomen dat de Q uitgaat.
Sterker nog, ik heb het idee dat je bij een sessie van 6 uur of meer toch echt een dergelijk apparaat nodig hebt. Ik heb het in ieder geval nog niet voor langer dan 6 uur aangedurfd. Ik zou zo graag eens een PP maken maar ben bang dat dat met mijn uitrusting niet goed gaat komen. Ik hoor dus graag jullie ervaringen. Is een IQ110 een "must have" of kan ik prima zonder?
 
Ja dat is een handige gadget, je hebt ook nog de bbqguru's. Of als je van zelfbouw houdt zijn er ook mogelijkheden, kijk maar eens in onze diy controllers sectie.
Maar het blijft natuurlijk een hulpmiddel...
 
Je kan makkelijk een sessie van 12 uur op een 57 OTG doen zonder hulpmiddelen. Als je de snake methode gebruikt is mijn ervaring, pak je met gemak die 12 uur voor een PP. Alle extra's zijn handig, Ikea thermometer bijvoorbeeld als instapper maar in de basis is low and slow met een 57 (of 47) goed te doen
 
ik heb low & slow geleerd op een OTO 47 cm, gaat prima, gewoon minion methode toepassen!
 
Holkers zei:
Je kan makkelijk een sessie van 12 uur op een 57 OTG doen zonder hulpmiddelen. Als je de snake methode gebruikt is mijn ervaring, pak je met gemak die 12 uur voor een PP. Alle extra's zijn handig, Ikea thermometer bijvoorbeeld als instapper maar in de basis is low and slow met een 57 (of 47) goed te doen
Holkers +1
Kijk ook hier even naar: http://www.bluesmoke-bbq.nl/002gear/onderste_ventilatie_weber_bbq.php
Succes!
 
ik ben aan het rondkijken maar kan geen leverancier vinden binnen europa.. en ook is het me niet duidelijk of dat ding op batterijen werkt of op netspanning
als het batterijen zijn lijkt me een partyQ net zo goed en makkelijker te verkrijgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan