BasBQ
Beef en Steak

iOS App voor Heatermeter

Iedereen bedankt voor de positieve reacties en feedback...

Er zal zo een nieuwe update (Beta 4) beschikbaar komen, de volgende dingen zijn veranderd/toegevoegd :

- Timers kunnen ingesteld worden.
- In de App zal als er een Alarm (Temperatuur of Timer) afgaat dit zichtbaar worden met een knipperende rand en een 'irritant' geluid.
- Timers zullen ook een notificatie geven als de App in de achtergrond draait of afgesloten is. Helaas is het (nog)* niet mogelijk een notificatie te geven als het temperatuur alarm afgaat wanneer de App is afgesloten of op de achtergrond draait.
- DPH toegevoegd (Degrees Per Hour), dit laat zien wat de stijging/daling van het laatste uur is.
- Verschillende bug fixes.

@Peter W : Bedankt voor je feedback, ik heb juist geprobeerd zoveel mogelijk informatie in ??n overzicht/scherm te krijgen, maar ik bergrijp dat dit wat druk kan overkomen. Ik ben aan het nadenken hoe ik dit misschien wat beter kan krijgen. Wat misschien wel goed is om te weten dat de kleuren van de verschillende temperaturen worden berekend aan de hand van de min. en max. ingestelde waarden, op deze manier geven deze kleuren toch een bepaalde feedback.

Ik hoor graag ook van anderen of ze verbeteringen zien in de interface om toch tot een nog beter overzicht te kunnen komen?

* Ik ben aan het nadenken hoe ik de background notifications v.w.b. het temperatuur alarm kan gaan realiseren, ik vermoed dat de oplossing een webserver zal gaan worden waar de HeaterMeter zijn gegevens naar toe stuurt, deze webserver controleert of de min/max waarde is bereikt en zal dan een notification sturen. Het op de achtergrond controleren van de waarden op een Apple device is onbetrouwbaar door restricties van Apple (ivm battery life, etc.). Het zal toch vervelend zijn als je Dome al geruime tijd 50 graden te hoog staat en je hier pas een half uur later een notificatie van krijgt! Ik kom hier later nog op terug.

Lang verhaal, ik hoop dat de testers de tijd hebben genomen om dit even te lezen en zie graag jullie feedback tegemoet.

Gr. Mike
 
Mikeje25 zei:
Iedereen bedankt voor de positieve reacties en feedback...

Er zal zo een nieuwe update (Beta 4) beschikbaar komen, de volgende dingen zijn veranderd/toegevoegd :

- Timers kunnen ingesteld worden.
- In de App zal als er een Alarm (Temperatuur of Timer) afgaat dit zichtbaar worden met een knipperende rand en een 'irritant' geluid.
- Timers zullen ook een notificatie geven als de App in de achtergrond draait of afgesloten is. Helaas is het (nog)* niet mogelijk een notificatie te geven als het temperatuur alarm afgaat wanneer de App is afgesloten of op de achtergrond draait.
- DPH toegevoegd (Degrees Per Hour), dit laat zien wat de stijging/daling van het laatste uur is.
- Verschillende bug fixes.

@Peter W : Bedankt voor je feedback, ik heb juist geprobeerd zoveel mogelijk informatie in ??n overzicht/scherm te krijgen, maar ik bergrijp dat dit wat druk kan overkomen. Ik ben aan het nadenken hoe ik dit misschien wat beter kan krijgen. Wat misschien wel goed is om te weten dat de kleuren van de verschillende temperaturen worden berekend aan de hand van de min. en max. ingestelde waarden, op deze manier geven deze kleuren toch een bepaalde feedback.

Ik hoor graag ook van anderen of ze verbeteringen zien in de interface om toch tot een nog beter overzicht te kunnen komen?

* Ik ben aan het nadenken hoe ik de background notifications v.w.b. het temperatuur alarm kan gaan realiseren, ik vermoed dat de oplossing een webserver zal gaan worden waar de HeaterMeter zijn gegevens naar toe stuurt, deze webserver controleert of de min/max waarde is bereikt en zal dan een notification sturen. Het op de achtergrond controleren van de waarden op een Apple device is onbetrouwbaar door restricties van Apple (ivm battery life, etc.). Het zal toch vervelend zijn als je Dome al geruime tijd 50 graden te hoog staat en je hier pas een half uur later een notificatie van krijgt! Ik kom hier later nog op terug.

Lang verhaal, ik hoop dat de testers de tijd hebben genomen om dit even te lezen en zie graag jullie feedback tegemoet.

Gr. Mike

Je gaat lekker vooruit, de notificatie is zeker duidelijk :)

Keep up the good work!
 
En alweer een nieuwe beta (Beta 5) vanwege een vervelend bugje bij Peter W, thanks voor het melden.

Changelist :
- Bug fix voor continue afspelen van het alarm, wanneer er geen min. en max. temperaturen waren ingevuld.
- Omdat het DPH/deksel scherm nu al de progress weergeeft, zijn de oude progress BBQ-emoji's verwijderd.

Nogmaals thx iedereen voor alle feedback, heb echt al veel goede feedback gehad waar ik zeker van weet dat deze zeer goed bruikbaar is, hoop dat ik dit ook kan vertalen naar een voor iedereen nog betere iOS App voor de HM.

Gr. Mike
 
De app werkt goed in mijn laatste sessie
Ook het gebruik van een andere tcp poort werkt direct.
Ik zelf vind rood op een grijze achtergrond altijd wat slechter leesbaar. Qua interface zou toegang tot de sensor grafieken ook erg fijn zijn.
Maar hoe makkelijk dat is weet ik niet.
Gr
Robbert


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Er is weer een nieuwe beta (Beta 7). Ondertussen is de interface, mede door al jullie input, zoals ik er zelf graag naar kijk, ik hoop jullie ook. Ik zal misschien in de toekomst ook nog andere skins toevoegen, maar eerst eens kijken naar nieuwe functionaliteiten voor de App.

Rood en donkerblauw zijn verwijderd en zijn er nog drie temperatuur kleuren over :

- Lichtblauw voor als de temperatuur onder het low alarm zit.
- Geel voor als de temperatuur tussen het low en high alarm zit.
- Oranje voor als de temperatuur boven het high alarm zit.

Wanneer er geen min. en/of high alarm is ingevuld zal min. 0 graden zijn en high 200 graden.

ToDo

- Alarmen, wanneer App in de achtergrond is voor de low en high temperatuur.

Dit is in onderzoek, oplossing is waarschijnlijk een webserver en het installeren van een script op de HM.

- Instellingen wijzigen

Ben hier ook nog over aan het nadenken, hangt beetje van de oplossing van het eerder genoemde punt af.

- Sensor grafieken

Helaas nog geen directe link op de HM gevonden welke de grafiek in bijvoorbeeld .PNG laat downloaden. Wel een knop op de hoofdpagina maar is helaas zit hier Javascript achter waar ik (nog) niet van weet hoe ik deze functie kan activeren vanuit de App zodat ik de .PNG kan downloaden. Dit is waarschijnlijk ook makkelijker op te lossen met een webserver en script op de HM.

- Watch App

Zou zelf graag de temperaturen op de Watch willen zien  B-)


Kortom nog heel wat te doen, ik ga eerst maar eens mijn oude servertje hier updaten zodat, als het allemaal lukt, we misschien wel notifications en grafieken kunnen gaan testen.

Thx voor alle reeds geleverde input, opmerkingen/suggesties zijn nog steeds welkom.

Gr. Mike
 
Ben nu zelf een run PP aan het doen en zie dat de App naar behoren werkt, ik heb nog een laatste beta (Beta 8) waar 4 woordjes naar het engels zijn vertaald (Bijgewerkt, deksel, gesloten en gem.) en een mail button is toegevoegd in de instellingen.

Ik ga deze versie nu aanbieden voor verdere review zodat die ook in de AppStore kan worden gedownload.

Bedankt allemaal voor het testen van versie 1.0, binnenkort hopelijk verder met 1.1 testen (zo nu eerst de PP een beetje aandacht geven)

Gr. Mike
 
nou heb alle update's geprobeerd en iedere keer een genoegen om er naar te kijken en te proberen.

heel veel suc6 met de verdere uitbreidingen.
 
Gisteren even een sessie van negen uur gedaan (wildzwijn procureur) en vind het een fijne app. Heb nog ff boodschappen gedaan en kon het mooi volgen.
Ik mistte alleen een temperatuur alarm idd.

Goed werk!
 
Tof om te horen dat mensen de App gebruiken en hem ook fijn vinden om mee te werken, ik ben nog zeker niet klaar met de App verder uitbreiden en fine tunen, etc. dus hoop dat het alleen nog maar beter wordt.

Ondertussen is de App goedgekeurd door Apple om aan te mogen bieden in de AppStore en zal deze vandaag of morgen ook daar te vinden en te downloaden zijn. Omdat de App nu in de store staat is deze versie niet meer in TestFlight terug te vinden. Ik hoop dat jullie, mede BBQGenootschappers, TestFlight nog niet van jullie iOS device willen halen zodat jullie ook versie 1.1 kunnen testen (als jullie willen uiteraard).

Ik kwam er net wel achter dat het op ForceTouch devices (IPhone 6s, 7, 7+, etc) bijna onmogelijk is om het Timer Alarm instellingen scherm te openen. Als je geluk hebt opent deze wel als je op de timer drukt maar vaker niet dan wel. Dit is in versie 1.1 Build 1 gefixt maar ik wacht nog even met deze in Beta te brengen om misschien wat meer bugs te kunnen ontdekken en fixen.

Als jullie nog Bugs vinden dan hoor ik het graag.

Link naar de App in de AppStore : https://itunes.apple.com/nl/app/heatermeter/id1186334239?ls=1&mt=8

Gr. Mike
 
Klasse Mike, staat op m'n iPhone !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heb hem nu ook uit de store


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Versie 1.1 (build 2) is klaar voor een eerste test ronde, de belangrijkste wijzigingen :

- Bug Fix voor het openen van de Timer Alarm Instellingen op Force Touch devices.
- Andere Minor Bug Fixes.
- In Landscape mode krijg je nu een grafiek te zien van de afgelopen 24 uur.

ToDo voor uiteindelijke release van deze versie :

- Knoppen in grafiek scherm maken voor weergeven afgelopen 3uur, 6uur, 12uur en 24 uur
- Elke 3 minuten automatisch updaten grafiek als je in het grafiek scherm blijft. (dan heeft de HM nieuwe gemiddelde data berekend)

Wanneer jullie nog opmerkingen of bugs hebben dan hoor ik het uiteraard weer graag.

Vergeet niet om af en toe je iDevice een kwartslag te draaien om de grafiek te openen ;) Veel testplezier,

Gr. Mike
 
En alweer een nieuwe build (v1.1b3).

Changes :

- Bug Fixes grafiekscherm iPad.
- Knoppen in grafiekscherm voor weergeven (1 uur, 6 uur, 12 uur, 24 uur).
- Elke 3 minuten automatische refresh grafiekscherm.
- Realtime temperaturen in het grafiekscherm (thx Peter W voor dit idee).

ToDo deze versie :

- Instellingen Chart Settings scherm maken, hier kan je aangeven welke sensoren je in het grafiekscherm wilt zien.

ToDo list volgende versies :

- Instellen van temperatuur High/Low alarmen, SetPoint en de Probe namen.
- Notifications buiten de App voor de High/Low alarmen.
      Hier heb ik voor zover ik nu kan inschatten nog steeds een server-site oplossing voor nodig, en wil jullie voorbereiden dat deze functie hierdoor misschien ook niet gratis   
      zal zijn. Ik zit dan te denken aan een abonnement voor een jaar gebruik van deze Notifications voor 3 a 4 euro per jaar om de eventuele kosten van de hosting te 
      kunnen dekken. Alle andere functies zullen gratis blijven, maar Notifications buten de App wordt dus zeker onderzocht  B-)
- Updaten grafiekscherm kan mooier (animated), en sneller (bv. 10 seconden voor de 1 uurs grafiek).
- Op iPad een mini grafiekscherm toevoegen onder de temperaturen in het overzicht scherm.

Thanks voor de geleverde feedback en veel test plezier maar weer.

Gr. Mike
 
Terug
Bovenaan Onderaan