BasBQ
Beef en Steak

International Baconday 2020 Zaterdag 05 September

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.071
De eerste zaterdag in september, is het International Bacon Day! Dit jaar is dat zaterdag 05 september
Op het BBQ Genootschap is het traditie dat we deze dag vieren. We vieren International Bacon Day door bacon of iets met bacon te maken, dus MOINK Balls, BLT's, Pig Shots, Pig Candy, het mag allemaal!

Als je nu het bacon stickertje hebt vervalt deze na dit weekend. En als je gedurende dit weekend van 05 september-06 september iets met bacon maakt en de foto daarvan NIET hier in dit draadje plaatsten ik open een nieuw draadje met Klik hier "resultaten Bacon day" 2020 in Charcuterie waar je dan je foto's kunt plaatsen en dan verdien je de fel begeerde bacon sticker voor het komende jaar! ook hier geldt dat minimaal 1 foto van het gerecht op de BBQ een verplichting is.

Ga je zelf bacon maken, hou er dan rekening mee dat het 8 dagen duurt om deze te maken! Mocht je hier dus geen rekening mee hebben gehouden, dan gaat dit niet meer lukken, excuses voor deze late reminder. We hebben het standaard bacon recept aangepast naar de EU regelgeving. Op deze manier kun je het met ons eigen standaard colorozozout maken.
De berekening is te benaderen via de link in de bovenbalk.
 
Laatst bewerkt:
Wij zijn er weer bij uiteraard!
 
Helaas de kans verkeken om Bacon te maken maar we gaan zeker iets lekkers op tafel toveren! :)
 
Oei. Ik moet ook iets met bacon gaan maken. Doelen van het weekend zijn om gegooid. Heb er weer helemaal zin in.
 
Laatst bewerkt:
hier zijn we al enkele dagen onderweg. elke keer als de koelkast open gaat krijg ik trek. nog even wachten :giggle:
 
Haha, zonder te weten dat het bacon day is, heb ik een stuk buikspek van 2kg gehaald voor dit weekend! Hopelijk regent het niet te hard a.s. weekend!
 
He bah. Ik had er aan willen denken om optijd met een stuk spek te beginnen om baconday te halen :(

Dan moeten we maar iets anders op de BBQ doen met spek en zelf baconday plannen ;) MOINKballs stonden al op de planning voor dit weekend :)
 
Om geen discussies te krijgen, zijn alle buikspek bereidingen toegestaan? Dus als ik gewoon een stuk buikspek rook, is dat dan ook goed voor de sticker?
 
Om geen discussies te krijgen, zijn alle buikspek bereidingen toegestaan? Dus als ik gewoon een stuk buikspek rook, is dat dan ook goed voor de sticker?

Dit waren vorig jaar de deelnemers, die allen een sticker hebben verdiend, we zijn hier niet zo streng mee zoals je ziet.
Gelieve wel minimaal 1 foto van de bereiding op de BBQ

 
Ik ga ook wat hapjes maken.
 
Een van de mooiste dagen in het jaar.
Helaas zit het zelf maken van bacon er niet meer in. Maar meedoen wel 😃.
 
potverdorie.. ik lees het nu pas.. daar gaat mijn kans op een batch.

wel super leuk dat dit georganiseerd word!!
 
Volgend jaar een nieuwe kans 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan