BasBQ
Beef en Steak

Interesse in wild???

 
 
 

ReneR

Gemarineerd
Berichten
2.395
Heren en dames,

Via een bevriende jager kan ik mogelijk aan, voor wildbeheer geschoten, herten en zwijnen komen.
Eerste info die ik heb is dat het mogelijk is om een compleet hert of zwijn af te nemen maar deze kan ook ontweid en mogelijk geportioneerd geleverd worden.

Om een idee te geven, een hert weegt totaal (voor het ontweien) ongeveer 90 kilo.
De vraag is of er onder jullie misschien interesse is.

Als dit succesvol verloopt is in de toekomst en natuurlijk afhankelijk van het jachtseizoen bijvoorbeeld ook fazant verkrijgbaar.

De prijzen zijn nog niet helemaal bekend dus dit is een eerst inventarisatie of er interesse is of niet.
Is een heel hert of zwijn teveel???? Misschien kunnen forumleden samen een aanschaf doen, als het vlees dan in porties geleverd wordt is het verdelen natuurlijk niet zo'n probleem!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Als er vragen zijn dan hoor ik die graag en zal ze aan de jager stellen en jullie op de hoogte houden!
 
Goed initiatief !
 
Ik zou best wel mee willen doen mochten er meerdere mensen hier een zwijn of hert willen opdelen. Goed initiatief, zonde om de beesten af te schoten en niet met het vlees doen
 
Holkers zei:
Goed initiatief, zonde om de beesten af te schoten en niet met het vlees doen

Hangt er vanaf hoe oud het dier is, een 7 jaar oud mannetjes hert wordt normaal doorgedraaid. Veel te taai.
 
Het zal zeker geen "oud" vlees zijn, wat de gemiddelde leeftijd is zal ik navragen!
 
Helaas heb ik deze week geen contact meer gehad.
En aangezien ik de komende periode minder op het forum kan zijn.....
Breng ik jullie op de hoogte als ik na die periode meer weet!
 
ik hou me aanbevolen voor zowel een hert als een zwijn. past uiteraard niet in mijn vriezer dus als er mensen willen delen graag.

ik zie mezelf geen hert uitbenen dus ik hoop dat wel op enigszins hanteerbare stukken, maar wel graag een achterbout intact bijv zeg maar (niet dat de helft al tot gehakt gedraaid is ; )
 
Beetje vreemde manier om te vragen of er al wat meer bekend is.....
Ik zit dagelijks op het forum en post ook dagelijks, ben alleen op vakantie geweest waardoor e.e.a. is blijven liggen.

Waarschijnlijk is er deze week meer bekend, ben alleen niet UITSLUITEND bezig met mijn hobby :-*
 
je hebt helemaal gelijk Rene, verbaasde mij ook al over die opmerking
 
Zodra eventueel bekend is w?t er is en wat de prijs moet zijn enzo, ben ik ook ge?nteresseerd!
Misschien een schouder van een wild zwijn ofzo.... kan ik eens kijken of ik zelf een wilde worst kan maken :D, of een zadeltje met kruidnagel en honing, oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooh.
Bah, meteen weer honger....

 
Leo zei:
je hebt helemaal gelijk Rene, verbaasde mij ook al over die opmerking
en de vraagsteller hoef(t)nix  :)
 
Mocht het een beetje gunstig geprijsd zijn, heb ik misschien wel interesse in wild zwijn.
net hoe vol of leeg de vriezer op dat moment is...
vroeger kreeg ik nog wel eens een ree of schaap voor de slacht. maar zeker wild zwijn is altijd lekker!
Bij ons in de regio kan ik regelmatig aan gans komen. Mocht iemand hier interesse in hebben kan ik wel eens vragen bij een bevriende jager.

 
Ik vind dat de toon van dit gesprek niet thuis hoort op dit forum.

Rene heeft belangeloos een vraag neergelegd en zie geen reden om rene in twijfel te trekken. Rene heeft geen enkele toezegging gedaan, slechts ge?nformeerd of r interesse is: (ik citeer) "De prijzen zijn nog niet helemaal bekend dus dit is een eerst inventarisatie of er interesse is of niet."

Lijkt me genoeg voor nu en hup weer gezellig over BBQ praten en mocht rene informatie hebben dan komt hij daar vanzelf mee aangezien hij elke dag op het forum zit :)
 
Gerard +1
 
+200 imho

De toon van de posts van Hoefnix passen op een voetbal-forum, niet hier
 
Terug
Bovenaan Onderaan