BasBQ
Beef en Steak

Inkbird ISC-027BW met korting bij Amazon

 

Rednax

Sprokkelaar
Berichten
37
Dag allen,

Ik zag dat de Inkbird ISC-027BW pitcontroller nu met korting op Amazon te krijgen is voor 80 euro!
Ben zelf al in bezit, en een zeer tevreden gebruiker van de Inkbird ISC-007 en nog wat andere Inkbird zaken.
Je krijgt altijd veel waar voor je geld bij Inkbird en dan hou je nog wat geld over voor een brisket ofzo!😉

Screenshot_2023-08-29-17-27-52-922_com.tippingcanoe.peppernl-edit.jpg
 
Geen geld. Ik heb er wel eens over nagedacht maar uiteindelijk vind ik het zelf klooien om de bbq op temperatuur te houden veel leuker. Daarom heb ik ook niet voor een kamado gekozen maar voor een aantal weber bbqs.
 
Van harte bedankt voor de tip, ik stel dit zeer op prijs omdat ik al jaaaaaren uitkeek naar dergelijk toestel, maar moeder de vrouw er het budget niet voor over had. Nu kon ze niet anders dan van ja zeggen :). Staat elders tot 200€.
1693460977176.png

Jammer genoeg vertrek ik morgen voor 2 weken naar Spanje... ;-)
 
Geen geld. Ik heb er wel eens over nagedacht maar uiteindelijk vind ik het zelf klooien om de bbq op temperatuur te houden veel leuker. Daarom heb ik ook niet voor een kamado gekozen maar voor een aantal weber bbqs.

Ha Smokie!,
Ik gebruik hem alleen voor de hele lange low&slow (nacht) sessies maar....je hebt gelijk! Beetje op een mooie dag klooien met de bbq is natuurlijk het echt leuke werk! 👍👊
Heb al bij de vrouw aangegeven dat ik aankomend weekend niet beschikbaar van voor klusjes rondom het huis! 🤣
 
Ha Smokie!,
Ik gebruik hem alleen voor de hele lange low&slow (nacht) sessies maar....je hebt gelijk! Beetje op een mooie dag klooien met de bbq is natuurlijk het echt leuke werk! 👍👊
Heb al bij de vrouw aangegeven dat ik aankomend weekend niet beschikbaar van voor klusjes rondom het huis! 🤣
Biertje erbij .... 🤣
 
Ik heb deze net voor mn verjaardag gekregen 😁
Zeer blij mee.

Dit weekend even testen.
 
Dat is echte een goede aanbieding (y)
Werkt erg goed is mijn ervaring. Mijn vrouw vindt het niks net als een Meater+ en noemt het "bbq'en met een stekker" ... maar ik ben degene die iets met de kamado doet 😇
...... en bovendien zit aan de Meater+ geen stekker 🤣
 
Momenteel weer een aanbieding bij Amazon tm 14 september voor €110,-.
Op de product pagina moet je een voucher van €50 korting aanvinken. De korting wordt in de winkelmand verrekend. Ik heb hem net besteld, erg benieuwd!

 
Ik wil hem deze week voor de eerste keer gaan testen met shortribs.
Ik vind de handleiding alleen heel karig.

Wat is nou de beste manier om hem te gebruiken/op te starten?
Eerst wat temperatuur in de kamado krijgen en dan pas afsluiten of al direct bij het aansteken?
De app is mij vrij duidelijk, want ik het al een 'normale' inkbird thermometer.
 
Ik wil hem deze week voor de eerste keer gaan testen met shortribs.
Ik vind de handleiding alleen heel karig.

Wat is nou de beste manier om hem te gebruiken/op te starten?
Eerst wat temperatuur in de kamado krijgen en dan pas afsluiten of al direct bij het aansteken?
De app is mij vrij duidelijk, want ik het al een 'normale' inkbird thermometer.

Ik heb zelf de isc-007 maar wat ik doe is de kamado (Bastard in mijn geval) gewoon normaal aansteken. Even wachten tot het houtskool gloeit en dan direct de pitcontroller erop en de topvent op een heeeel klein kiertje (millimeter werk) In de app stel ik dan de temperatuur ook eerst iets lager in (denk aan 90 graden als ik 110 graden wil hebben) om een eventuele overshoot van de temperatuur te voorkomen. De pitcontroller zal namelijk eerst voluit gaan blazen. Als ik zie dat de ingestelde temperatuur bijna bereikt is, en de pitcontroller minder gaat blazen, dan stel ik de echte gewenste temperatuur in de app in. Even checken of dat goed gaat...en dan slapen of bier drinken! 😉....maar meestal klusjes uitvoeren voor de vrouw 🫣
 
Ik heb zelf de isc-007 maar wat ik doe is de kamado (Bastard in mijn geval) gewoon normaal aansteken. Even wachten tot het houtskool gloeit en dan direct de pitcontroller erop en de topvent op een heeeel klein kiertje (millimeter werk) In de app stel ik dan de temperatuur ook eerst iets lager in (denk aan 90 graden als ik 110 graden wil hebben) om een eventuele overshoot van de temperatuur te voorkomen. De pitcontroller zal namelijk eerst voluit gaan blazen. Als ik zie dat de ingestelde temperatuur bijna bereikt is, en de pitcontroller minder gaat blazen, dan stel ik de echte gewenste temperatuur in de app in. Even checken of dat goed gaat...en dan slapen of bier drinken! 😉....maar meestal klusjes uitvoeren voor de vrouw 🫣
Kijk hier heb ik wat aan. Dit wordt een makkie. Thanks voor de tips.

Zaterdag is de vrouw van huis dus wordt het bier drinken 😄
 
je kan het op verschillende manieren doen.

Als het snel moet gaan steek ik volle bak aan met de looftlighter.
Alle gerief erin.
Direct de controller erop
Topvent eraf en als hij dan een 20tal graden onder target zet topvent erop en nijpen tot een minimum.

Als het trager mag gaan, aansteken, alles erin, en dan direct nijpen, dan komt hij trager op temperatuur.

Je kan in beide tactieken ook direct rookhout toevoegen en het vlees erop doen.
De toe te passen tactiek als je 's morgens naar het werk vertrekt of...
's nachts thuis komt van een avondje boemelen en je wilt de dag erna tegen de middag pulled pork.
 
Ik heb zelf de isc-007 maar wat ik doe is de kamado (Bastard in mijn geval) gewoon normaal aansteken. Even wachten tot het houtskool gloeit en dan direct de pitcontroller erop en de topvent op een heeeel klein kiertje (millimeter werk) In de app stel ik dan de temperatuur ook eerst iets lager in (denk aan 90 graden als ik 110 graden wil hebben) om een eventuele overshoot van de temperatuur te voorkomen. De pitcontroller zal namelijk eerst voluit gaan blazen. Als ik zie dat de ingestelde temperatuur bijna bereikt is, en de pitcontroller minder gaat blazen, dan stel ik de echte gewenste temperatuur in de app in. Even checken of dat goed gaat...en dan slapen of bier drinken! 😉....maar meestal klusjes uitvoeren voor de vrouw 🫣
Ik doe exact hetzelfde in de kamado. Ik gebruik hem ook met de WGA, maar daar doe ik dat niet, die koelt makkelijker af.
 
je kan het op verschillende manieren doen.

Als het snel moet gaan steek ik volle bak aan met de looftlighter.
Alle gerief erin.
Direct de controller erop
Topvent eraf en als hij dan een 20tal graden onder target zet topvent erop en nijpen tot een minimum.

Als het trager mag gaan, aansteken, alles erin, en dan direct nijpen, dan komt hij trager op temperatuur.

Je kan in beide tactieken ook direct rookhout toevoegen en het vlees erop doen.
De toe te passen tactiek als je 's morgens naar het werk vertrekt of...
's nachts thuis komt van een avondje boemelen en je wilt de dag erna tegen de middag pulled pork.
Thanks voor je tip.

Ik ga overdag shortribs maken en heb niet echt haast.
Ik steek het midden aan met de loof lighter, doe er rookhout bij, sloroller, roosters met het vlees en sluit dan de controller aan op 100 graden en 75 kern.

Moet vast goed komen.
 
Ik ben net begonnen maar merk dat de onderin niet helemaal goed afsluit en er rook blijft ontsnappen.

Ik werk een kamado joe classic 3 en het plaatje wat is meegeleverd (de grote) is te klein dus ik heb dat verlengstuk nodig. Op een of andere manier krijg ik dat niet lekker sluitend.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?!

20230916_102101.jpg
 
Ik ben net begonnen maar merk dat de onderin niet helemaal goed afsluit en er rook blijft ontsnappen.

Ik werk een kamado joe classic 3 en het plaatje wat is meegeleverd (de grote) is te klein dus ik heb dat verlengstuk nodig. Op een of andere manier krijg ik dat niet lekker sluitend.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?!

Bekijk bijlage 58071

Ik herken dat en ik kreeg dit op de Bastard ook niet helemaal 100% dicht. Je moet dan even jutteren om de linker en rechterkant zo dicht mogelijk te krijgen maar er blijft dan een kleine hoeveelheid rook uit komen. Is minimaal en heeft voor de rest van de werking volgens mij niet geen invloed.

IMG_20230916_110443.jpg
 
Oke top!
Ik heb echt zitten proppen, vrikken om het zo luchtdicht mogelijk te krijgen, maar dit is het beste wat ik kon.

Tot nu toe qua temperatuur gaat ie top en dik tevreden.

Screenshot_20230916_112018_INKBIRD.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan