BasBQ
Beef en Steak

Indisch stoofvlees

 
 

Veluwse Bob

Pitmaster
Berichten
546
Heb weer x indisch rundvlees gemaakt in de DO op de kamado.

In het begin de fout gemaakt dat de platesetter er al in zat toen ik het vlees rond wou braden.
Platesetter eruit gehaald vlees gebraden.. staat niet op foto.
Vervolgens vlees eruit geschept in een bak, ui, rode peper en knoflook erin..
daarna vlees terug erin, tomaten toevoegen..
alles goed doorroeren.. 250ml water erbij 150ml soyasaus.
toen iets langer dan 3 uur laten sudderen op gemiddeld 155°c met deksel. toen nog eventjes zonder deksel.

@Bram1981 heeft ditzelfde gerecht al eerder geposts zover ik kan beoordelen ^^.

ik heb het recept van onderstaande website;
ipv ketjap manis gebruik gemaakt van soyasaus met wat bruine suiker.

Helaas geen foto van een volle pan men had honger, 8 hongerige buikjes gevuld missie geslaagd 🥰.
Iets minder droog ingekookt als in het recept stond maar vinde wij hier lekkerder in combinatie met rijst. in geval van gebakken aardappeltjes zou ik hem wel het vocht verder laten verdampen

20230426_122714.jpg


20230426_131743.jpg


20230426_132726.jpg


20230426_134552.jpg


20230426_135445.jpg


20230426_172535.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me enorm lekker.
Was het ook, ik ben blij dat ik zulke mooie runderlappen in de vriezer had liggen.
Relatief makkelijk gerecht! ik zou zeggen ga ervoor als je van stoofvlees houd! Als je het recept op de website in mijn eerste post aanhoud kan het bijna alleen maar uitlopen op heerlijk smikkelen
 
Was het ook, ik ben blij dat ik zulke mooie runderlappen in de vriezer had liggen.
Relatief makkelijk gerecht! ik zou zeggen ga ervoor als je van stoofvlees houd! Als je het recept op de website in mijn eerste post aanhoud kan het bijna alleen maar uitlopen op heerlijk smikkelen

Ga ik mss wel eens doen, alhoewel mijn omgeving mijn stoofvlees zo geweldig vindt, dat ze het mss sneu gaan vinden dat ik eens wat anders probeer. Ik maak meteen altijd een DO vol.
 
Ziet er lekker uit!

Gaan we hier zeker een keer proberen.
 
Ik heb het recept verplaatst naar recepten, daar blijft het altijd makkelijk vindbaar.
Hier in H&F gaat het op een gegeven moment op in de massa.
 
Terug
Bovenaan Onderaan