BasBQ
Beef en Steak

Indisch stoofvlees

 
 
 
 

Bram1981

Stoker
Berichten
364
Dag allemaal,

zoals eerder al beschreven een hectisch bbq-weekend achter de rug. Op het laatste moment werd een zwangerschap aangekondigd en kon er dus eenmaal minder rood vlees gegeten worden... Dus een maminha (tri-tip, ezeltje over). De andere maminha heerlijk reversed sear met wat eikenhout rook. Alleen meteen de dag er na weer een maminha... Daar hadden we geen zin in (het bestaat)... Dus besloten een receptje van bbq junkie te maken. Alleen de riblappen vervangen door de maminha, het is namelijk niet alleen lekker high and fast, maar ook lower and slower. Vlees gesneden en getrimd, wat minder ver er op gelaten. Daarna de bbq direct naar 170, Dutch oven goed heet en roomboter gesmolten. Vlees rondom bruin gebakken. Even er uit, ui, knoflook en rode peper er in. Glazig bakken. Vlees terug, sambal erbij. Plus water en ketjap. Twee stengels gekneusde citroengras en ombouw naar indirect. Nog steeds 160-170 graden. Deksel er op en twee uur pruttelen. Daarna deksel eraf en vocht wat later verdampen. Smullen maar.... Samen met pittige boontjes en kokosrijst. Prachtig en flexibel stukje vlees, die maminha!


In wat grotere stukken gesneden.
IMG_7127.jpg


Dutch oven steeds heter....
IMG_7128.jpg


Vlees er even uit en ui, knoflook en rode peper er in...
IMG_7129.jpg


Vlees terug en sambal (badjak), ketjap, water en citroengras er in. Paar uurtjes pruttelen en naar indirect...
IMG_7130.jpg


Smullen maar!
Eindresultaat.JPG
 
Ziet er lekker uit, denk dat we dat wel gaan lusten ;)
 
Lekker hoor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Stuur maar een proefpakketje op.,lekker.
 
Lekker hoor, hoe was de textuur van het vlees? Was het heel erg zacht of had het nog bite?
 
Dat is een goed idee zeg! Ik ga deze zeker maken. En ook rendang, ineens heel veel ideeën hier
 
Dat ziet er vreselijk lekker uit zeg.
Dat is een mooi pannetje eten geworden
 
Ziet er heerlijk uit, verplaats hem wel naar High & Fast dit is een combinatie van H&F en geen echte L&S ;)
 
Ziet er heerlijk uit, verplaats hem wel naar High & Fast dit is een combinatie van H&F en geen echte L&S ;)
Ik heb ook getwijfeld... Het is niet echt low, het is niet echt high. Het is eerder slow, want fast is het zeker niet... Grijs gebied zullen we maar zeggen... 🤣
 
Ik heb ook getwijfeld... Het is niet echt low, het is niet echt high. Het is eerder slow, want fast is het zeker niet... Grijs gebied zullen we maar zeggen... 🤣

Low & Slow
Laat hier je op lage temperatuur gegaarde creaties zien. Ribs, pulled pork, brisket etc. (Onder de 150°C / 300°F, BBQ foto verplicht.)

Voor mij geen grijs gebied, als ik de regels lees ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan